I dag gjordes reklamation på täcket. Jag maila ett kvitto/kontoutdrag på köpet till dom. Inga problem där.
Men visst blev det lite obehagligt när jag i god ton (vilket jag höll hela tiden) sa att det var ju synd att dom inte hade ett likadant så jag kunnat byta då det är bra täcken varpå människan säger att jag inte hade fått köpa något nytt i alla fall
Men pengarna tillbaka skulle jag få för det har jag blivit lovad och att man måste följa "returreglerna" och att jag faktiskt blivit erbjuden att få ersättning för utlägg om jag skickat det på tvätt innan.
Sen visar människan upp en utskrift från Charlies häst och hund
om någon egenskriven lagparagraf enligt dom om att täcken måste återlämnas tvättade och rena
Dom kan aldrig kräva det har jag fått svart på vitt av konsumentombudsmannen
Jag påpekade här att jag inte vill ha nåt tjafs utan bara vill reklamera ett täcke som tillverkaren uppenbarligen gjort fel med, att jag är en nöjd kund sen snart 20 år tillbaka och aldrig haft ett läckande täcke från dom och får till svar att det här var första returen för i år gällande läckande täcken hos dom
Jag önskade i god ton trevlig helg och gick. Undrar om jag får köpa täcke näst gång eller inte