Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns väl definition på täckets egenskaper? Då kan ju inte Hööks utföra sina egna skitprov?
Har för mig att egenskaperna benämns som vattenpelare i höjd, samt hur länge det ska hålla med den vattenpelaren. Inte sjutton är det ett täcke spänt över en hink?
Jag skulle vilja säga att ett tyg som är spänt sällan läcker vatten, kolla gamla tält av bomullstyg. Så länge det är sträckt och inte i veck eller något som ligger mot tyget på insidan så håller det vatten ute, utan behandling.
För övrigt har jag ännu inte hittat något täcke förutom de urgamla "new zeland-täckena" som håller vatten ute. De var vaxade.
Inte jag heller. Min togs in i går helt dyblöt, båda utetäcket och undertäcket var blött. Utetäcket är ett Premier Equine med tjockt foder (det brukar ju hjälpa) men det läcker verkligen som ett såll! Trots att jag impregnerat det efter tvätt. Ponnyn som har ett Amigo 200 g var någorlunda torr men hans täcke är nyare.
Vattentätheten verkar försvinna helt efter 1-2 år och efter det läcker täckena som om de vore innetäcken.
Hur är Börjes täcken nu för tiden? Jag minns att för 20 år sen hade min kompis häst Börjes täcken (Macpro?) och min häst hade Bucas och Horseware. Gissa vem som var torr och vem som var blöt??