3 mm här inatt, och 5 häromdagen.
Men vi skulle behöva minst 30 🙈.
Pratat med ett par av bönderna och säden går i ax när stråna är rekordkorta.
Höskörden max 50%.
Mer regndans, mycket mer får vi göra.
Bor nästan på gränsen mellan Uppsala och Västmanlands län.

Vilka delar av landet har fått mer ordentligt med regn? För visst var det någonstans det regnade ordentligt?
Jag bor i mellersta Bohuslän, typ, och här har det regnat rätt ordentligt. Några millimeter ett par dagar i början av veckan för att mjuka upp lite och sedan mycket igår. Hos mina föräldrar kom det 30mm igår, men det kan ju vara rätt stora lokala variationer.
 
3 mm här inatt, och 5 häromdagen.
Men vi skulle behöva minst 30 🙈.
Pratat med ett par av bönderna och säden går i ax när stråna är rekordkorta.
Höskörden max 50%.
Mer regndans, mycket mer får vi göra.
Bor nästan på gränsen mellan Uppsala och Västmanlands län.

Vilka delar av landet har fått mer ordentligt med regn? För visst var det någonstans det regnade ordentligt?

Vi körde ner en sväng till Lerum igår för att köpa havskräftor och det började regna i Skara på nervägen och sedan regnade det av och till resten av dagen, ungefär upp till Borlänge. Det var riktigt kraftigt kring Göta Kanal och Örebro-området.
 
Vi körde ner en sväng till Lerum igår för att köpa havskräftor och det började regna i Skara på nervägen och sedan regnade det av och till resten av dagen, ungefär upp till Borlänge. Det var riktigt kraftigt kring Göta Kanal och Örebro-området.
Var inne i Örebro igår och det måste ha kommit skapligt med regn där. Det var såpass att jag vågade mig på att tänka att det kanske regnade ute hos mig med. Jag bor en bit utanför. Åkte hemåt i strilande regn men sista halvmilen blev dropparna färre och färre. Väl hemma kunde jag konstatera att det knappt hade fuktat gårdsgruset. Det är som om Kilsbergen och Hjälmaren suger åt sig regnvädren och inget blir kvar åt nordöst.
 
Yr säger 0-10mm på måndag
SMHI säger 39mm på måndag

Kan ni inte bara vara överens iallafall :meh:
Har skiftat mellan 0 och 20mm som ska komma idag sedan jag la ovan inlägg.
Nu är det 13mm med denna varning
Screenshot_20230626_090839_SMHI vder.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 672
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp