Har inte skånelederna utökats till sverigelederna....

Hade varit trevligt, som en kringresande regnshaman! Men än så länge har min förmåga att ta med mig vädret - eller ens locka fram några droppar regn - mycket klen faktabaserad evidens. Jag lyckades inte ens asa med ett ösregn från sommarfesten med mig hem i fredags, och det var bara några futtiga mil bort. :(
 
Här har småregnat varje dag/natt sedan i fredags - men bara en skvätt då och då. Totalt fredag - tisdag ca 8 mm. Idag stod det regn på prognosen länge ända tills det togs bort i morse. Men så kom det en kort skur i morse och så en längre åskskur nu på eftermiddagen - 4 mm idag tackar vi för! Ser också ut att kunna bli något regn i nästa vecka. Fortsätt dansa snälla! :)
 
Sidan regnradar har blivit en favorit hos mig nu. Så kul att se hur regnvädret glider fram
Just nu ligger som ett streck med regn från Gotland och upp över landet via Dalarna/härjedalen och in över Norge. Så idag borde en hel del av landet i alla fall få lite regn...
 
Sidan regnradar har blivit en favorit hos mig nu. Så kul att se hur regnvädret glider fram
Just nu ligger som ett streck med regn från Gotland och upp över landet via Dalarna/härjedalen och in över Norge. Så idag borde en hel del av landet i alla fall få lite regn...
Brukar också titta på radarbilder och se hur regnvädrerna delar sig och försvinner innan de når mitt hörn :crazy:
 
Fick några små skvättar på förmiddagen.
Ikväll åskade det ett par mil härifrån. På väg hem från mataffären möttes jag av ett skyfall. Min första tanke var att nu är min källare översvämmad :nailbiting:
Det var den inte men det kom rejält med regn som tyvärr bara rann bort. Marken är för torr.
Har fått sammanlagt 15,9 mm den här veckan.
 
3 mm här inatt, och 5 häromdagen.
Men vi skulle behöva minst 30 🙈.
Pratat med ett par av bönderna och säden går i ax när stråna är rekordkorta.
Höskörden max 50%.
Mer regndans, mycket mer får vi göra.
Bor nästan på gränsen mellan Uppsala och Västmanlands län.

Vilka delar av landet har fått mer ordentligt med regn? För visst var det någonstans det regnade ordentligt?
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 672
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp