Står att det är utan i inlägget jag citerade :)
@MiaMia vad ska du med blåsan till utan buren?
Buren är använd till annat (det var det ändamålet den köptes för) och lastpallen är uppruttnad. Blåsan har varit överskott som bara legat men som jag nu har tankar på att förvara ev. kommande vatten i. (om packningen till avtappningen fortfarande är tät)
 
Buren är använd till annat (det var det ändamålet den köptes för) och lastpallen är uppruttnad. Blåsan har varit överskott som bara legat men som jag nu har tankar på att förvara ev. kommande vatten i. (om packningen till avtappningen fortfarande är tät)
Okej, du har ingen industri i närheten som du kan bli vid en tank från? Hos oss "säljer" man av, om folk frågar, för ett bidrag till kaffekassan. Då slipper du problemet med att den är lealös och kan fylla den full.
 
Okej, du har ingen industri i närheten som du kan bli vid en tank från? Hos oss "säljer" man av, om folk frågar, för ett bidrag till kaffekassan. Då slipper du problemet med att den är lealös och kan fylla den full.
Inte någon som jag känner till i alla fall. De som kommer på blocket kostar en del och ska hämtas en bit bort. Just nu är det mest fråga om att nyttja vad som ändå finns. Har 250 L annat utrymme så detta skulle vara extra. Jag fyller tills jag märker att det inte blir bra, verkar ändå som den ska tåla en hyfsad mängd.
 
Inte någon som jag känner till i alla fall. De som kommer på blocket kostar en del och ska hämtas en bit bort. Just nu är det mest fråga om att nyttja vad som ändå finns. Har 250 L annat utrymme så detta skulle vara extra. Jag fyller tills jag märker att det inte blir bra, verkar ändå som den ska tåla en hyfsad mängd.
Pappa har 2st IBC-tankar utan bur som han samlar vatten i från taket. De blir lite blobbiga men håller.
 
Alltså tripsen har vaknat i Lund. Är inte det helt orimligt tidigt? Beror det på torkan och nu lite regn? Jag har fått lära mig att de kommer vid ett visst mognadsstadie av säden. Det är 19 juni och har inte ens varit midsommar ju? ☹️
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 672
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp