samlade in nästan 1000 liter vatten igång och inatt. Mycket släpande blev det då jag inte har direkt påfyllning från stupprännorna till alla vattentunnor, men det känns skönt nu när jag vet att jag står mig ett tag till med vatten till trädgården iaf

Här är det fullt i tunnan.
16870857732208623389904458932075.webp

Har fyllt upp ungefär 100 liter i regnvattentunnan (måste bära då jag inte fixat så jag kan fylla direkt. Har även vattnat lite buskar, ett äppelträd, och den täckta komposten. Det kommer ner ungefär 1mm per timme enligt SMHI så ett fint stilla regn som verkligen har chans att tränga ner i marken.
Undrar om min långa resa igår för att köpa hö betalade sig dubbelt. Att lägga en hel dag på att hämta ett lass hö pga dåligt bete måste väl jämställas med att hänga ut tvätten, glömma regnkläderna hemma och liknande.

Har fått en blå stapel i SMHIs prognos på torsdag. Får se om den kommer vara kvar när det blir dags. Vågar inte förbereda mig genom att ställa ut vattentunnan. Får inte jinxa så den försvinner om jag verkar förbereda mig...

Någon som har en kvalificerad gissning på hur mycket man kan fylla en bic-tank om den står löst på marken utan galler som tar upp sidotrycket? (alltså enbart den vita plastkuben)

Här kom 3 mm inatt, men dagens regn har blivit inställt. Hoppas på att prognosen för onsdag inte ändras, för då lovar de lite mer. Allt är bättre är inget...

Nu har det regnat har ocksa :bow:🌨️☔:bow: Det var ett stilla sommarregn i ett par timmar i natt (tillrackligt for att dynorna i utemoblerna pa baksidan ar plaskblota da varken jag eller Maken tankte pa att ta in kuddarna fast vi vetat att det skulle regna i over en vecka :o) Prognosen sager att det ska regna mer under dagen, pa Mondag och Tisdag ... sedan blir det sol som vanligt.

Jag agnade en stund at att kolla in "The Weather Channel" som har langtidsprognos till September och sager att stora delar av vastkusten (dar vi ingar) kommer att bli betydligt kallare an det brukar vara har. Jag hoppas det stammer ... det har atminstone varit betydligt svalare fram tills nu, ett mycket behagligt vader med sol men utan temperaturer over 35*C.

Har fått en blå stapel i SMHIs prognos på torsdag. Får se om den kommer vara kvar när det blir dags. Vågar inte förbereda mig genom att ställa ut vattentunnan. Får inte jinxa så den försvinner om jag verkar förbereda mig...

Någon som har en kvalificerad gissning på hur mycket man kan fylla en bic-tank om den står löst på marken utan galler som tar upp sidotrycket? (alltså enbart den vita plastkuben)
Bic-tank? Menar du IBC?
Vet inte hur full du kan göra den. Tror det ska mycket till för att den ska gå sönder. Den blir nog snarare deformerad. Tror att du utan problem kan fylla den till minst hälften

Bic-tank? Menar du IBC?
Vet inte hur full du kan göra den. Tror det ska mycket till för att den ska gå sönder. Den blir nog snarare deformerad. Tror att du utan problem kan fylla den till minst hälften
Så klart jag menar IBC... :)

Vill nog helst undvika betydande deformation också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 661
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Soapbubble
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 525
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 316
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar