Regn, hagel och dundrande av åska drog in över sommarfesten igår så vi knappt kunde prata för att regnet överröstade allt - men det drog ju förbi ganska snabbt.

Hade ändå förhoppningar på att det skulle märkas lite när jag kom hem, men nähä, såklart har det ju varit mycket mindre och fjuttigare här. Man får vara glad åt att det värsta dammet har bundits några timmar... Prognoserna säger nu fjutt, fjutt och fjutt idag, i morgon och måndag. Uppehåll tisdag, och sedan håller vi tummarna för lite mer urladdning på onsdag.
Jag är i dina trakter och skulle rida lektion utomhus exakt under haglet och åskan!

Nu har jag inget att måla, men förrförra sommaren skulle jag måla om hästtransporten och det skulle minsann inte regna. Hehe. Det vräkte ner när jag precis blivit klar. Såpass att det bildades bubblor med vatten i färgen. Jag fick punktera färgen för att få ut vattnet, slipa en gång till och måla ännu mera. 😂
Det är väl något sådant som skulle till nu...
Men det känns som att något är på gång!
Det har varit mulet nästan hela dagen och det känns i luften att det är regn (och troligtvis åska) på väg. Jag låter badkläderna och handdukarna hänga ute i natt, så kanske det kommer lite extra regn?
Och lämna stolsdynorna ute? 😁

Ni dansar bra, regn på rutan!

Bifogade filer

• IMG_20230617_200037.webp
    IMG_20230617_200037.webp
    70,7 KB · Visningar: 18
Inte en droppe här än. Funderar på vad mer jag ska lämna ute förutom dynan.
Att det verkmigen kommer något tror jag väl när jag ser det.
Luften känns för sval för åska och åskskurar. Men kanske regn iaf..

Jag malade staket da det var mulet pa morgonen. Det var faktiskt mulet hela dagen, forsta gangen sedan borjan pa May. I alla handelser skulle det inte regna i dag, men medan jag malade sa kande jag ... kanske 10? ... mycket, mycket sma droppar av regn aven om det inte syntes alls.

I morgon, ska det regna enligt prognosen. Sist prognosen sa att det skulle regna halva dagen, sa kunde man rakna dropparna i dammet pa bilar och annat utomhus. Prognosen sager mellan (det ar besvarligt att rakan om efter ett par glas vin, but I think I've got it) 0.2 - 0.5mm ... undar om det kan ens tranga in i leran (hela dalen vi bor i ar en mycket naringsrik lera som ar perfekt for vin) som nu ar som cement.

Regnet har börjat leverera... några mm i mätaren än så länge... dottern har inte regnkläder med sig i skogen får se hur länge ungarna står ut att orientera...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 359
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 036
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Otherside
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 580
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka