Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det regn som syntes efteråt när åskan slutat en timme senare.Tittade på SMHIs radarkarta över hur nederbörden och åskan såg ut under fredag eftermiddag i södra Sverige. I mina amatörögon så såg det ut som bra fler blixtrar än nederbörd som verkade hålla sig till ynka små områden
Visa bifogad fil 121466
Betänk att blått kan betyda mellan ringa (0 mm)-lätt (0,2 mm), typ ingenting alls alltså. Det är väl bara de röda områdena som fick något värt (och de är inte så mörkt röda heller), kanske 4-10 mm.
Samtidigt som de röda korsen är blixtrarna givetvis.
Kontrollerade nu igen för skojs skull för att se hur mycket prognosen hunnit ändra sig. Från 1,3 till 3,4 mm. Det bådar ganska gott ändå även om det fortfarande är "ganska säker".1,3 mm på söndag här står det och så molnigt under midsommar utan minsta regn, why liksom det onödigaste som finns, ska det bara molnigt så kan det lika gärna vara regn!
När jag körde ner till skåne på em,så regnade det från norr om Ljungby - fram till efter Hässleholm (mot Kristianstad) Och var värsta blixtrandet i vaggeryd dock inget regn så hoppas inget brann för dom blixtarna gick klockren uppifrån o ned.Tittade på SMHIs radarkarta över hur nederbörden och åskan såg ut under fredag eftermiddag i södra Sverige. I mina amatörögon så såg det ut som bra fler blixtrar än nederbörd som verkade hålla sig till ynka små områden
Visa bifogad fil 121466
Betänk att blått kan betyda mellan ringa (0 mm)-lätt (0,2 mm), typ ingenting alls alltså. Det är väl bara de röda områdena som fick något värt (och de är inte så mörkt röda heller men å andra sidan så innebär det skyfall vilket kanske inte är så åtrabart ändå), kanske 4-10 mm.
Samtidigt som de röda korsen är blixtrarna givetvis.
Vi dansade järnet men det hjälpte inte. Löstes upp och blev sol istället. De utlovade 8mm för idag har sjunkit till 1..Jag vill gärna be om en extra stöddans nu så att det blir något av detta!!