Som spön i (Juni)backen.

IMG_9876.jpeg
 
Hos mig kom det 15mm härligt strilande regn under söndagsdygnet. Luften kändes frisk och växterna sträckte på sig. Nu är det tisdag och visst känns det att det regnat för alla pioner har slagit ut liksom många av rosorna men marken är fortsatt stum av torkan. Inte en droppe spås på väderapparna så läget är fortsatt kritiskt.
 
Vi fick regn igår med. Så regn fredag, lördag, söndag och måndag :banana: och det skall regna imorn med. 9.2mm (enligt prognosen regn nästa måndag + onsdag också)
 
Här har rapporterna bara visat på 0 mm, men idag regnar det ändå! Yey!! Jag har hört regnet sedan kl. 6 iallafall, så några mm blir det nog.

Jag tror att dansandet har betydelse :heart
Är det hos någon som det inte kommit någon droppe regn alls sedan vi började dansa?
 
Den blå stapeln som jag sett fram emot på torsdag hade igår skrivits ner till 0,7 mm. När jag tittar på prognosen idag är den helt borta. :cry: Varför började jag med förberedelserna för att lagra extra mycket? :banghead:
I slutet på nästa vecka kanske det ska komma något. Tiden får utvisa om det blir verklighet...
 
Den blå stapeln som jag sett fram emot på torsdag hade igår skrivits ner till 0,7 mm. När jag tittar på prognosen idag är den helt borta. :cry: Varför började jag med förberedelserna för att lagra extra mycket? :banghead:
I slutet på nästa vecka kanske det ska komma något. Tiden får utvisa om det blir verklighet...
Och bara för att jag klagade har de nu lagt in 11 mm i prognosen. *korsar fingrarna*
Jag har precis bestämt mig för att jag har behov av en lyckoamulett. (Är så dålig på att dansa.)
Någon som känner till vad som är bra material att utgå från vid tillverkningen? Ska så klart ha bra effekt, men samtidigt inte vara för dyrt, helst något som kan finnas hemma eller kan skaffas i den näraliggande naturen. Några särskilda former/tecken som rekommenderas?
 
Det känns lite som om det är blanda och ge när jag läser prognosen. I förrgår sa de att det skulle komma 5,5 mm här idag, igår var regnet borta, imorse sa de 7mm för idag och nu 5.
Imorse lovade de dessutom 20-25mm till under prognosperioden nu har de blivit 5,5
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 820
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 672
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp