... och där gick de ut med bevattningsförbud här i byn (kommunalt vatten, dvs inte sjövatten så jag klarar mig). Jag har inget minne av att det någonsin varit det här 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, känner mig lite snuvad på åskan när jag både tagit in hästar, dragit ur kontakter till känsliga grejer och laddat telefonen ( inte alls skadad av att vara uppvuxen och bo längst ut på ledningIngen åska (ännu i alla fall) men ett varierat strilande sedan 19-tiden. Det grämer mig lite att jag för en gångs skull tog in hästarna pga (förväntad) åska och så blev det inget... De kunde gott fått njuta av lite regn...![]()
Inte en enda droppe har kommitInatt ska det komma hit och fortsätta hela dagen imorgon. 19 mm ska det komma!
Jag tycker det känns som om SMHI's regnprognos anger "största möjliga mängd". YR brukar ha ett intervall istället och jag tycker det stämmer bättre med typ mitt i det intervallet än med SMHIs "glädjemängd".Kommer inte ihåg vad mätaren sa i morse men det blev inga 50 mm. Snarare 15.
Jag tycker det känns som om SMHI's regnprognos anger "största möjliga mängd". YR brukar ha ett intervall istället och jag tycker det stämmer bättre med typ mitt i det intervallet än med SMHIs "glädjemängd".
Här är det nästan kyligt idag...Regnar här igen nu! Också betydligt svalare här, och enligt appen i telefonen ska det komma mer till helgen och veckan som kommer
Visa bifogad fil 122212