Woho.. nu droppar det lite...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dansa på, sommaren är lång och markerna torra.Jag köpte en regnvattentunna i går. Nu krymper mängden regn som skulle komma nästa vecka.
Måste jag börja dansa igen?
Grattis... vi har fått 20 mm för en vecka sedan..... nästa helg på söndag skall det komma 40 mm då skall dottern orientera I Eskilstuna.....Här fick vi totalt 40 mm måndag - tisdag! Extremt välkommet!
Nu regnar det också lite - ett stilla, fint duggregn. Det stod inte med i någon väderprognos, men har säkert uppstått spontant för att jag tvättar hästtäcken som jag MÅSTE torka utomhus... Också en variant på regndans!
Det har hjälpt, tack! Jag vaknade vid femtiden och hörde att det regnade och låg nöjt och lyssnade på ljudet. När jag åkte till jobbet vid 7 hade det kommit 9 mm! Underbart och lite överraskande eftersom prognosen visade noll. Nu ser det ut som det ska komma ytterligare 5-6 mm långsamt under lördag-söndag, jag håller tummarna för det.Här har det regnat flera gånger senaste veckan. Jag försöker dansa iväg regnet till er som behöver det mer just nu.
Kan vi vända på Sverige nån gång under helgenHär ska det regna ordentligt i helgen. Var 88 mm på lördag nyss men de ändrar prognosen ganska mkt. Gul varning för regn.Visa bifogad fil 122424