Väderappar är ju iofs lite trevliga, men det blir ju svårt att se prognosen på samma sätt som man gör på en väderleksprognos där man ser hur vädersystemen ser ut och hur de rör sig. Jag brukar använda vackertvader.se, men framförallt följa regnet på regnradar.se. Då ser man ju rätt enkelt att det kan ösregna bara ett par kilometer bort, medan det är uppehåll hos mig. Det är ju svårt för en prognos att vara helt säker på de avstånden, tänker jag mig och i apparna väljer man ju oftast att se vädret på "sin plats".
 
Enligt både smhi:s och yr:s prognoser ska det regna lite varenda dag här med start på fredag. Det kommer säkert ändra sig, men det känns ju lite skönt om det faktiskt kan komma lite lugnt och fint regn. På nätterna. Och vara lite varmt på dagarna så saker och ting växer (utom eventuellt min gräsmatta. Den behöver faktiskt inte växa alls mer nu).
 
Till min stora förvåning har det tydligen fallit lite regn i em, och till min ännu större förvåning har det tydligen blivit nån sorts fuktighet nu när åskan dundrat förbi och ena hundrackan rymt så jag fick hämta honom vid grinden.

Just nu ligger han och hässjar bredvid sängen, den skottberörde lilldummern. Just rätt tillfälle att smita. :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 420
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 817
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 672
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp