Väderappar är ju iofs lite trevliga, men det blir ju svårt att se prognosen på samma sätt som man gör på en väderleksprognos där man ser hur vädersystemen ser ut och hur de rör sig. Jag brukar använda vackertvader.se, men framförallt följa regnet på regnradar.se. Då ser man ju rätt enkelt att det kan ösregna bara ett par kilometer bort, medan det är uppehåll hos mig. Det är ju svårt för en prognos att vara helt säker på de avstånden, tänker jag mig och i apparna väljer man ju oftast att se vädret på "sin plats".

Enligt både smhi:s och yr:s prognoser ska det regna lite varenda dag här med start på fredag. Det kommer säkert ändra sig, men det känns ju lite skönt om det faktiskt kan komma lite lugnt och fint regn. På nätterna. Och vara lite varmt på dagarna så saker och ting växer (utom eventuellt min gräsmatta. Den behöver faktiskt inte växa alls mer nu).

Till min stora förvåning har det tydligen fallit lite regn i em, och till min ännu större förvåning har det tydligen blivit nån sorts fuktighet nu när åskan dundrat förbi och ena hundrackan rymt så jag fick hämta honom vid grinden.

Just nu ligger han och hässjar bredvid sängen, den skottberörde lilldummern. Just rätt tillfälle att smita. :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 360
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 036
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Otherside
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 580
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!