Min har gröna papper ja, dock kan det vara så att jag fick in papprena några dagar efter datumet, det tror jag nästan jag gjorde, då stämmer det med 1250kr och 430kr för DNAt (exkl moms)
Ja, då var det tur att det inte var fullblodets papper du lämnade in för sent, de har dyrare avgifter än om man lämnar in för sent till ASVH... För övrigt så är ASVHs priser i deras prislista inklusive moms (så du borde betalat 1250 kr med moms om du skickade in senare, antar att du menar att DNA-kostnaden var exkl moms).
SG.s avgifter om man lämnar in "för sent":
Förseningsavgifter
Om ansökan inkommer senast:
3 månader - 6 månader från fölningsdatum: 1.550 kr
6 månader - inom födelseåret: 3.300 kr
- senare än födelseårets utgång: 5.300 kr
DNA- eller Blodtypning efter födelseåret: 1.000 kr.
Sen kan man väl diskutera vad man får för pengarna i ASVH jämnfört med ett av de utländska förbunden. Många är lite dyrare men man får mer för pengarna..
Sen är de utländska billigare på andra saker.. Tex Bruksprov.
Ge gärna exempel på vad man får mer för registreringsavgiften i de förbunden. Finare papper i passet som du själv undrade om ASVH har? Eller guldplätterade nitar i passet?
Ja, en del utländska förbund har billigare bruksprov än ASVH, men de är som sagt dyrare på registrering, medlemskap m. m. Men visst är det liiite konstigt att det gnälls mycket på om ASVH är dyrare än utländska förbund på en del grejer, men när de är billigare så är inte det heller bra (för då kan man helt plötslig jämföra med en ponnyförening där det sitter en person och jobbar ideellt)