Registrera hundar?

V

Vicku

visst måste alla hundar vara registrerade nu?
tånkte att någon ville berätta hur man bär sig åt och vad det kostar osv..

Alla hundar måste vara ID-märkta. Köper du en valp så ska den va ID-märkt vid leveransen. Är den inte det så kan du gra det hos veterinären. Antingen med chip eller tatuering. Tror det kostar runt 250 kr att ID-märka en valp, en vuxen kostar oftast mer.Sen tar Jordbruksverket ut en avgift på 175 kr för att hunden registreras in i registret.

nepp svårare än så är det inte. Oftast så ID-märks ju valparna i samband med vaccinationen och vet.besiktningen. Då blir det oftast billigare oxå.

han är ju en blandis vart ska han registreras då? är de i skk eller vad?

Mina blandras valpar registreras i Blandis men det e inget måste. Det räcker att du ID-märker honom. Det e just att dom ska vara ID-märkta det är lag på.

Jag kanske är lite korkad, men om man reggar dom i skk får dom stamtavla då??? :crazy:
Vi får ju valpar om 2 månader ca... :)

Nej, endast renrasiga hundar som redan har stamtavla kan reggas i SKK(och det görs de vanligtvis redan som valpar av uppfödaren). Hundägarregistret med ID-märkning av hundar är något helt annat, och det gäller alla hundar såväl renras som blandras.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 014
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 470
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar