Registrera hundar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Vicku
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 136
V

Vicku

visst måste alla hundar vara registrerade nu?
tånkte att någon ville berätta hur man bär sig åt och vad det kostar osv..

Alla hundar måste vara ID-märkta. Köper du en valp så ska den va ID-märkt vid leveransen. Är den inte det så kan du gra det hos veterinären. Antingen med chip eller tatuering. Tror det kostar runt 250 kr att ID-märka en valp, en vuxen kostar oftast mer.Sen tar Jordbruksverket ut en avgift på 175 kr för att hunden registreras in i registret.

nepp svårare än så är det inte. Oftast så ID-märks ju valparna i samband med vaccinationen och vet.besiktningen. Då blir det oftast billigare oxå.

han är ju en blandis vart ska han registreras då? är de i skk eller vad?

Mina blandras valpar registreras i Blandis men det e inget måste. Det räcker att du ID-märker honom. Det e just att dom ska vara ID-märkta det är lag på.

Jag kanske är lite korkad, men om man reggar dom i skk får dom stamtavla då??? :crazy:
Vi får ju valpar om 2 månader ca... :)

Nej, endast renrasiga hundar som redan har stamtavla kan reggas i SKK(och det görs de vanligtvis redan som valpar av uppfödaren). Hundägarregistret med ID-märkning av hundar är något helt annat, och det gäller alla hundar såväl renras som blandras.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
896
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 254
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 022
Senast: bollen__
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 034
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken skärbräda?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur