Regelboken 2007-2008 (remiss)

R

real_cowgirl

Jag har läst remissutgåvan av regelboken 2007-2008 och det har faktiskt hänt en hel del där :) Bland annat så ska det nog bli 6 olika tävlingsnivåer, A-F och inte A-D. Sedan stog det också att det kommer att bli uppklassningar, alltså om man har fått viss många poäng i en gren på D-nivå så kommer man att flyttas upp i den grenen till C-nivå. Detta gäller då EKIPAGE!

Vad tycker Ni om detta?

Sv: Regelboken 2007-2008 (remiss)

För det första så tycker jag att det är fel att du slänger ut frågan på Buke när det bara är en remiss. Sen tycker jag att man kan inte diskutera frågan utan att ha sett förslaget i sin helhet.

Så klart att man kan diskutera saker, även när det är en remiss, om man tycker det är bra eller inte.

på sidan www.winnwestern.se kan man klicka sig vidare från startsidan, i den lilla rutan till vänster längst ner. Där finns remissen!

Och varför i hela fridens namn ligger inte remissen på WRAS hemsida?! Där borde den ligga.

jag har för mig att jag hittade en länk där :S...

jag tycker att det är -skitbra- med uppklassningspoäng! man ska väl inte sitta å harva i D-klasser i 5år bara för att det är billigare och lättare att vinna :mad: då får vi som inte är så bra större chans att få tävla på våran nivå.

För det första så tycker jag att det är fel att du slänger ut frågan på Buke när det bara är en remiss. Sen tycker jag att man kan inte diskutera frågan utan att ha sett förslaget i sin helhet.

WRAS VILL att vi ska diskutera detta!

WRAS har skickat ut en remiss till alla WRAS-anslutna klubbar för att vi SKA tycka till om den!

jag tycker att det är -skitbra- med uppklassningspoäng! man ska väl inte sitta å harva i D-klasser i 5år bara för att det är billigare och lättare att vinna :mad: då får vi som inte är så bra större chans att få tävla på våran nivå.

Jag gillar också upplassningspoäng. Jag vet allt för många ryttare som harvar runt i D-klasser för många år och bara "jagar" priser och rosetter... Jag tycker också att det är bra att det ev. ska införas fler nivåer ( E- Träningstävlingklasser för medlemmar i en klubb och F- Prova På klasser) Då kanske fler vågar sig på att komma ut och tävla men ändå inte behöver tävla mot de som redan har bra tävlingsrutein.

Jag vet att det las en motion om detta för många år den, alltså uppklassning. Men den röstades ner av WRAS redan innan årsmötet om min info är riktig.

Men NU har det kommit ut en remiss och där stå det med om uppklassning!!! Det är bara att gå in på länken som jag skrev in förut och läsa själv!

*knapplån*

ÅH! JA, vad BRA att de ändrat på prisutdelningsreglerna på lägre nivåer! :banana: Jätteskönt att det nu är TYDLIGT och att man FÅR dela ut små priser, så att vi slipper fler bråk om att nån på D-nivå vunnit nåt med mer värde än på högre nivå!

Åh, det här var kul att läsa! Många bra ändringar!

Håller med dig på detta! För jag själv har alltid tyckt att den nuvarande regeln har varit konstig, eftersom det är ryttare på längre nivå man ska uppmuntra att fortsätta och då är ju ett pris atttid bra! :)

Jag var aktiv i min klubbs tävlingssektion fram till i somras och vi blev riktigt besvikna, upprörda och irriterade över ändringen när den kom. Vi har inga dyra priser direkt. Det handlar om grimmor, morötter, blommor och sånt. Och så har vi KM-pris som vi delar ut på KM.
Det tog ett tag innan vi fick svar på hur vi fick göra till slut (ge pris med värde i nivå med anmälningsavgiften), men det är SKÖNT att det nu står i Regelboken hur man får göra! :bump:

Men kan du svara på sakfrågan? Är det ok för WRAS att det finns ute på nätet? Varför finns det inte på WRAS egen hemsida?

Var det samma personer i WRAS styrelse som avslog den förra motionen om uppklassing? Är det en helt ny styrelse nu? Jag vet inte, jag bara ställer frågorna.

Hedersprisfrågan tycker jag endast har en marginell betydelse. Jag förstår vad WRAS var ute efter men jag vet inte om det lyckades.

Jag har läst remissutgåvan av regelboken 2007-2008 och det har faktiskt hänt en hel del där :) Bland annat så ska det nog bli 6 olika tävlingsnivåer, A-F och inte A-D. Sedan stog det också att det kommer att bli uppklassningar, alltså om man har fått viss många poäng i en gren på D-nivå så kommer man att flyttas upp i den grenen till C-nivå. Detta gäller då EKIPAGE!

Vad tycker Ni om detta?
Två stora tabbar med detta remissmaterial:
Halva regelboken, bla uppklassningar, kommer att börja gälla först 2008 och då slutar vissa andra regler att gälla... Vore väl bättre att hela boken gällde från 2007, alt vänta ett år med ny regelbok och kör den gamla ett år till.

Vad gäller uppklassningen så tycker jag att det är ryttaren, inte ekipaget, som skall klassas upp. Vår klubb (och fler??) hade ekipageuppklassning för 12-15 år sedan och det ledde bara till att vissa ryttare bytte hästar med varandra för att få fortsätta tävla i dom lägsta klasserna...
Dessutom är det ryttaren som klassas upp i alla andra westernorganisationer. (AQHA, SRHA, NRHA mfl) Det finns nog en bra anledning till att det är så.

Håller med dig i det du skriver!

2007 blir nog ett rätt stökigt år, i a f för arrangörer.
Och ja, det går att "fuska" när ryttare har tillgång till flera hästar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 605
Senast: ako
·
T
Western Nya uppklassningsreglerna är ute. (Finns här). När ni läst dom kan ni fundera på följande begrepp: Startande, Tävlande, Utom tävlan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 095
Senast: ernst
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka