fijja
Trådstartare
Sv: Rävunge, hjälp?
Dom svalt nog inte ihjäl förhoppningsvis.
Räven har matats väldigt lite sista veckorna, ett par gånger bara.
Har sett till den, den är pigg, snabb och jätteskygg.
Jag har ställt ut mat någon gång som kråkorna åt upp. Så det har jag slutat med för tillfället. Har inte sett räven på ett par dagar nu, hade dessutom glömt en soppåse här ute som den inte har rört, så den har inte varit här, och är då inte här varje natt och letar efter mat heller.
Matade den senast för ca 4 dagar sen, då såg jag den äta. Ser skålen från fönstret.
Eftersom den bara blir skyggare och skyggare så känner jag ingen oro att den ska bli tam.
Jag vet var grytet är, han verkar vara den enda ungen såvitt jag kan se.
Undrar vad som hände med mamman och dom andra. Om det nu fanns fler ungar.
Jag har läst på, frågat runt, och många säger samma sak som andra här i tråden.
Det går att mata upp en räv, utan att den blir beroende av människor i hela sitt liv.
Därför ger jag det ett försök. Även om du tycker att jag ska svälta den till döds för massa olika dumma anledningar.
Det är en räv. En endaste.
Jag har alltid hjälpt till i den mån jag kan. Matat och vattnat rådjur denna kalla vinter, fåglar och ekorrar alla vintrar. osv osv.
Rävunge har fått en chans att repa sig, och det verkar som han tagit den.
Kan du då svara mig, var finns empatin för det räven ska matas med???, var finns empatin för innehållet i korven eller innehållet i hundmatsburken?
Dom svalt nog inte ihjäl förhoppningsvis.
Räven har matats väldigt lite sista veckorna, ett par gånger bara.
Har sett till den, den är pigg, snabb och jätteskygg.
Jag har ställt ut mat någon gång som kråkorna åt upp. Så det har jag slutat med för tillfället. Har inte sett räven på ett par dagar nu, hade dessutom glömt en soppåse här ute som den inte har rört, så den har inte varit här, och är då inte här varje natt och letar efter mat heller.
Matade den senast för ca 4 dagar sen, då såg jag den äta. Ser skålen från fönstret.
Eftersom den bara blir skyggare och skyggare så känner jag ingen oro att den ska bli tam.
Jag vet var grytet är, han verkar vara den enda ungen såvitt jag kan se.
Undrar vad som hände med mamman och dom andra. Om det nu fanns fler ungar.
Jag har läst på, frågat runt, och många säger samma sak som andra här i tråden.
Det går att mata upp en räv, utan att den blir beroende av människor i hela sitt liv.
Därför ger jag det ett försök. Även om du tycker att jag ska svälta den till döds för massa olika dumma anledningar.
Det är en räv. En endaste.
Jag har alltid hjälpt till i den mån jag kan. Matat och vattnat rådjur denna kalla vinter, fåglar och ekorrar alla vintrar. osv osv.
Rävunge har fått en chans att repa sig, och det verkar som han tagit den.