Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tiggertjejen skrev:Med andra ord kan ett fullblod förvandlas till ett halvblod?
Om man korsar ett fullblod med halvblod och då blir det egentligen 50/50 sen om man fortsätter så så blir det ju inget halvblod kvar?
Eller tänker jag helt fel?
åke skrev:Mycket rörigt och märkligt. I mina ögon så är fullblod ett fullblod och halvblod är ett halvblod. Varför heter det bara inte halvblodskorsning? Som det gör med arabkorsning?
Anzzie skrev:Hur är det med raser som Connemara och Welsh???
Kan man korsa in t.ex fullblod på dom o sen gör man återkorsningar på ursprungsrasen igen alltså på stoets ättlingar....blir då dom renrasiga efter några led???? och hur många led då isåfall?
ancan skrev:Förr var det iallfall tillåtet att korsa in fullblod även i varmblodstravarna, vet inte hur det är numera?
jag hade ett frysmärkt sto här förra sommaren på bete, hon var efter Bold Irish**...
åke skrev:Om man korsar tex. varmblod x fullblod så blir det ju en korsning.
Om man korsar tex. halvblod x connemara så blir ju även det en korsning.
Men halvblod x fullblod blir väl om jag har fattat det hela rätt ett halvblod? Kan någen ge mig en vettig förklaring på detta.
Görel skrev:Jovial var t o m 96,875% engelskt fullblod
Görel skrev:Sen några år, vet inte hur många, får man inte längre korsa in engelskt fullblod i varmblodstravare och få en renrasig häst.