Sv: Rätt beslut? (Att ta bort frisk häst)
Vad är dina alternativ då ? Att ha hästen som "ryggsäck" både psykiskt och ekonomiskt eller att ta bort den ? Valet är klockrent ! TA BORT !
Det jag egentligen ville med den här tråden var att höra om någon hade tagit bort sin häst pga att de inte VILL ha kvar den, inte pga att de inte KAN eller att den blivit skadad och måste tas bort av den anledningen. I sådana fall är det ju inget kontroversiellt.
Det finns ju många trådar här där ägare "uppmuntras" ta bort sina hästar men jag känner själv ingen som gjort det utan att det varit tvunget pga skada. Därför undrar jag hur det kännts efter. Om beslutet var rätt.
Jag har inga problem att ha häst avseende ekonomi eller tid, men har helt tappat intresset. Inget jag kunde förutse när han köptes för fem år sedan då jag haft ett stadigt hästintresse sedan lågstadiet, dock aldrig med egen häst utan ridskola, ridläger, medryttare.
Hästen är ej säljbar, fodervärd inget alternativ. Jag är ännu inte där att jag kommer att ta detta beslut närmaste tiden, men det finns i bakhuvudet. Och självklart kommer han att bli bra omhändertagen trots mitt bristande intresse, möjligen riden lite mera sällan. Jag tycker ju fortfarande om min häst, och det gör även hans medryttare.
Vad är dina alternativ då ? Att ha hästen som "ryggsäck" både psykiskt och ekonomiskt eller att ta bort den ? Valet är klockrent ! TA BORT !