Det finns ju många olika anledningar till att folk vill dölja sina adressuppgifter. En inte alldeles ovanlig är att man är brottsling; antingen dömd (och därmed identifierbar genom rättegångshandlingar) och vill undvika eller åtminstone försvåra/minimera offentlighet, eller inte dömd och vill fortsätta verka under radarn.
(Och nej, jag har förstås ingen aning alls om det har någon bäring på TS trådstart.)
Motsatsen är också vanlig, dvs att man jobbar inom rättsväsende, polis eller annan yrkesroll som kan innebära en hotbild.

Motsatsen är också vanlig, dvs att man jobbar inom rättsväsende, polis eller annan yrkesroll som kan innebära en hotbild.

Behöver ju inte heller vara så allvarligt som ett hot. Jag finns visserligen med adressuppgifter på ratsit, men tog bort mitt telefonnummer överallt efter att det för andra gången hänt att folk velat mig något på jobbet och letat upp mitt privata nummer. Och då inte folk jag har en affärsrelation till. Jobbar på myndighet och det var "medborgare" som ringde. De var trevliga men jag vill inte prata med dem där ändå...

Den här uppgiften är ju nästan bedräglig. Nej, myndigheter använder inte privata företaget ratsit för att hitta adresser. De använder spar som har en koppling till folkbokföringsregistret.
Vi har använt Ratsit och liknande för att hitta telefonnummer men inte adresser.
Tar emot orosanmälningar på socialtjänsten och många saknar kontaktuppgifter.

Hoppas det gäller alla politiker med som bor i sthlm men är skrivna i norrland
Alla?

Du sveper brett - som om det vore en sanning att just politiker fuskar.

Folk fuskar. Alla möjliga människor fuskar. Men det är knappast det vanliga.

Trött på politikerföraktet. Beundrar folk som kämpar för sina idéer och övertygelse. Politiker är ett tufft jobb. Misstänker att du inte har nån insyn i hur en riksdagspolitiker jobbar. Eller i reionen heller för den delen.

/tanten f.d.lokalpolitiker

Alla?

Trött på politikerföraktet. Beundrar folk som kämpar för sina idéer och övertygelse. Politiker är ett tufft jobb. Misstänker att du inte har nån insyn i hur en riksdagspolitiker jobbar. Eller i reionen heller för den delen.

Ja du, tolka som du vill. Man kan inte ändra folk som vill missförstå.

Alla?

EN öm tå för dig? Kanske träffade mitt i prick?

Jag är inte ensam alltså. Vad skönt! Bott här i 3 år nu, men det bara går inte. Jag vet inte varför? Har inte haft problem tidigare. Det är bara här det är problem.
Ja det beror väldigt mycket på sifferkombinationen. Nuvarande postnummer är mkt lättare att komma ihåg än mina två-tre senaste. Vissa har varit helt hopplösa att komma ihåg!
Jag har dock väldigt svårt att minnas siffror överlag..

Om jag söker efter en person så googlar jag namnet, jag går inte in på Ratsit specifikt då det mest är lönekollar mm som folk verkar leta efter där. :idea:

Ratsit brukar vara bland de bästa på att ha uppdaterade telefonnummer, jag kollar där flera gånger i veckan på jobbet men har aldrig lönekollat någon.
När jag jobbade på vårdcentral och patienterna hade inget eller felaktigt telefonnummer kollade vi hitta/eniro/ ratsit för att få rätt nummer. Det är förvånansvärt vanligt att boka telefontid med läkare och inte ha rätt telefonnummer uppgivit när hen väl ska ringa.

Jag har googlat två adresser senaste veckan. Min mammas och en nära vän. Själv har jag plockat bort mitt mobilnummer från nätet, har specifikt namn och det var inte så bra på den tiden jag dejtade.

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 907
Senast: vilde
·
IT & mobiler Förstår mig ibland inte på den kanalen. Jag sökte på en person först bland vänner men nej ingenstans. Trodde personen hade blockat mig...
Svar
1
· Visningar
446
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
385
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 619
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar