• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare Nog
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 108
  • Visningar Visningar 6 512
Inte så svårt att tro att du stalkar när du letar på Ratsit och övriga nätet när du hade adressen så sent som för två veckor sedan. :cautious:
Så märkligt kommentar?
Jag använder Ratsit ungefär lika ofta som Hitta.

Har aldrig ens funderat på att det skulle anses som stalkning att leta efter adress, Förr i världen kollade man i telefonkatalogen. Nu använder man nätet. Hitta, Ratsit eller nån annan sida.

Jag har långt ifrån fotografiskt minne så jag minns inte adresser till alla jag haft någon kontakt med. Så jag kollar nätet.

Personen kan ha fått skyddade personuppgifter. När man fått det brukar man vara helt borta. Står det dold träff har personen valt att dölja sig just på Ratsit.
Det står inte ”dold träff” utan:
”Din sökning på person gav inga träffar. Kontrollera att du skrivit rätt eller testa med nytt sökord.
Exempel på sånt du kan söka på är: namn, företag, telefon, adress mm.”

Det står inte ”dold träff” utan:
”Din sökning på person gav inga träffar. Kontrollera att du skrivit rätt eller testa med nytt sökord.
Exempel på sånt du kan söka på är: namn, företag, telefon, adress mm.”
IMG_7126.webp

Använder ratsit rätt mycket, som nu till jul när jag ska skicka några hederliga gamla julkort och inte har koll på aktuella adresser i huvudet. Dock tycker jag egentligen det är dumt att det är så lätt att söka efter folk i detta landet. Kan vara folk som behöver vara anonyma av olika skäl som hot mm. Dock att dölja sig på ratsit är inte mkt vits då ett medlemskap på typ 50 kr lämnar ut uppgifterna ändå.

Använder ratsit rätt mycket, som nu till jul när jag ska skicka några hederliga gamla julkort och inte har koll på aktuella adresser i huvudet. Dock tycker jag egentligen det är dumt att det är så lätt att söka efter folk i detta landet. Kan vara folk som behöver vara anonyma av olika skäl som hot mm. Dock att dölja sig på ratsit är inte mkt vits då ett medlemskap på typ 50 kr lämnar ut uppgifterna ändå.
Man döljer sig inte, man raderar sig, så det finns inga uppgifter att se vare sig någon betalar eller ej.
IMG_7338.webp

Man döljer sig inte, man raderar sig, så det finns inga uppgifter att se vare sig någon betalar eller ej.Visa bifogad fil 156943
Det är inte vad som står på sidan, betalande medlemmar har fortfarande tillgång till ens uppgifter på den skitsidan. Det är i princip omöjligt att bli borttagen därifrån om man inte har skyddad adress. Jag har försökt eftersom jag inte gillar hur lätt det är att hitta ens uppgifter där. Namn och adress fine, men lön och bilar och antal djur osv. Det är obehagligt.

Min partner syns inte på ratsit eller mrkoll. Han vill vara rätt anonym av sig på sociala medier mm.
Sen litar jag inte på de sidorna då det ofta hänt att adressen inte alls stämmer med verkligheten. Senast nu i helgen skulle jag till en kompis men blev osäker på vart hennes lägenhet låg exakt. Så googlade och det kom upp en adress och jag tänkte ok bra då ska jag dit. Sen blev jag osäker. Men bor inte hennes bror där nu? Är hon inskriven på fel adress?
Båda lägenheterna ligger i samma område.
Skickade ett meddelande och fick då rätt adress. Japp den stämde inte med där det stod på internet.

Det finns ju många olika anledningar till att folk vill dölja sina adressuppgifter. En inte alldeles ovanlig är att man är brottsling; antingen dömd (och därmed identifierbar genom rättegångshandlingar) och vill undvika eller åtminstone försvåra/minimera offentlighet, eller inte dömd och vill fortsätta verka under radarn.
(Och nej, jag har förstås ingen aning alls om det har någon bäring på TS trådstart.)

Min partner syns inte på ratsit eller mrkoll. Han vill vara rätt anonym av sig på sociala medier mm.
Sen litar jag inte på de sidorna då det ofta hänt att adressen inte alls stämmer med verkligheten. Senast nu i helgen skulle jag till en kompis men blev osäker på vart hennes lägenhet låg exakt. Så googlade och det kom upp en adress och jag tänkte ok bra då ska jag dit. Sen blev jag osäker. Men bor inte hennes bror där nu? Är hon inskriven på fel adress?
Båda lägenheterna ligger i samma område.
Skickade ett meddelande och fick då rätt adress. Japp den stämde inte med där det stod på internet.
Det är lite olika hur ofta den typer av sidor uppdaterar mot folkbokföringen. Likaså på tex hitta eller eniro så varierar det hur snabbt ny adress kommer upp. Jag flyttade i våras och på vissa sidor uppdaterades adressen snabbt och på andra tog det ganska lång tid.

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 261
Senast: nullo-modo
·
Samhälle Hittade att fastighetsnära insamling är det alla kommuner ska jobba för och ska finnas på plats 2027. Hur långt har eran kommun kommit... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 127
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 308
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
603
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka