Det finns ju många olika anledningar till att folk vill dölja sina adressuppgifter. En inte alldeles ovanlig är att man är brottsling; antingen dömd (och därmed identifierbar genom rättegångshandlingar) och vill undvika eller åtminstone försvåra/minimera offentlighet, eller inte dömd och vill fortsätta verka under radarn.
(Och nej, jag har förstås ingen aning alls om det har någon bäring på TS trådstart.)

Eller att man jobbar med något som gör att folk (i bästa fall) försöker få tag på en privat. I värsta fall innebär jobbet någon form av hotbild.

Eller att man helt enkelt ogillar att det finns samkörd registerinformation tillgänglig för allt och alla i massformat (även folk som inte hade haft rätt begära ut uppgifterna från respektive myndighet).

/tillhör grupp tre, tillhört grupp ett.

Mja, vilken hund jag har, hur många bilar, huruvida jag är singel, vilken lön jag har och vilken dörr i trapphuset som leder in till min lägenhet är inte något jag tycker ska räknas till offentliga uppgifter som kreti och pleti ska kunna ta reda på med en googling.
Det är offentliga uppgifter som vem som helst kan begära ut från div register. Det kan man väl ha åsikter kring, men personligen ser jag inte riktigt problemet..

Mja, vilken hund jag har, hur många bilar, huruvida jag är singel, vilken lön jag har och vilken dörr i trapphuset som leder in till min lägenhet är inte något jag tycker ska räknas till offentliga uppgifter som kreti och pleti ska kunna ta reda på med en googling.
Samt hur många kvadrat min bostad är, borde ju vara ointressant info

Om tjänsten visar folkbokföringsadresser och det är hennes folkbokföringsadress så är det ju inte något fel. Att det inte var den adressen som DU ville ha är en annan sak. Det har ju varken med korrektheten i uppgifterna eller tjänstens innehåll att göra.
Min poäng är att man ska vända sig direkt till personen i fråga om den aktuella adressen istället för att googla sig fram.

Min poäng är att man ska vända sig direkt till personen i fråga om den aktuella adressen istället för att googla sig fram.

Fast att hitta en adress även utomlands är ju enkelt. Visst där framgår inte mer än adressen men DET FINNS.

Tex har jag en amerikansk vän som jag inte kan postnumret till om jag vill kolla upp nåt, istället för att kontakta henne direkt så kollar jag upp adressen på google. Hon jobbar oregelbundna tider / dagar samt tidsskillnad som gör att jag inte alltid "bara skriver"... Och vad gäller skicka saker kanske man vill skicka en överraskning eller som när min moster fyllde 50 ville skicka blommor. INTE skriver jag till henne och frågar efter adressen. Då blir det ju ingen överraskning ju !
Min Moster blev ÖVERLYCKLIG !

Fast att hitta en adress även utomlands är ju enkelt. Visst där framgår inte mer än adressen men DET FINNS.

Tex har jag en amerikansk vän som jag inte kan postnumret till om jag vill kolla upp nåt, istället för att kontakta henne direkt så kollar jag upp adressen på google. Hon jobbar oregelbundna tider / dagar samt tidsskillnad som gör att jag inte alltid "bara skriver"... Och vad gäller skicka saker kanske man vill skicka en överraskning eller som när min moster fyllde 50 ville skicka blommor. INTE skriver jag till henne och frågar efter adressen. Då blir det ju ingen överraskning ju !
Min Moster blev ÖVERLYCKLIG !
Jag söker regelbundet på mig själv eftersom jag är helt oförmögen att lära mig mitt egna postnummer😅🙈

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 908
Senast: vilde
·
IT & mobiler Förstår mig ibland inte på den kanalen. Jag sökte på en person först bland vänner men nej ingenstans. Trodde personen hade blockat mig...
Svar
1
· Visningar
446
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
385
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2025

Hästrelaterat