mandaaa_
Trådstartare
kan inte du berätta hur en vanlig träningsvecka ser ut för dig och din hund?Tänk dock bara på att drag inte går så fort med en samojed. Själv hade jag tyckt det blivit tråkigt men man är ju olika
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kan inte du berätta hur en vanlig träningsvecka ser ut för dig och din hund?Tänk dock bara på att drag inte går så fort med en samojed. Själv hade jag tyckt det blivit tråkigt men man är ju olika
@Åsa A tack snälla! Den vänstra Jag ska absolut kolla in rasen mer. Jag har ju alltid vart en lydnadsnörd och jag KOMMER ju aktivera hunden med annat (spår, lydnadsträning osv) men mitt huvudsyfte är draget.
Jag ska kolla in lite uppfödare och se om det finns någon i området där jag bor, Örebro, och se om det går att hälsa på och få en uppfattning.
kan inte du berätta hur en vanlig träningsvecka ser ut för dig och din hund?
@Ainon tack snälla för ditt svar, intressant!
Håller ni enbart på med löpning,cykling och skidor, inget annat?
Hur gammal är din hund?
Inte ens min tuggummisega () är nöjd med vanliga promenader och ett godissök i veckan utan vill ha mer än så för att vara nöjd. Min lilla är pigg som en mört och man hinner knappt hem från träningen innan hon säger "ska vi inte hitta på nåt idag eller?", hon brukar börja dagen med att springa några varv runt trädgården innan frukostFår för mig att dom är väldigt tuggumisega (BRA ORD!) och att man har svårt att få till det lite mer explosiva draget. Jag vill inte "trava runt" jag vill DRAS runt och det känns som att dom är lite för lata av naturen?
Vi hade ju kontakt när vi skulle skaffa akita och så som mitt ex beskrivit Kaiser (som han tyvärr ej har kvar) är att han nöjde sig väl med vanliga promenader och något godissök en dag i veckan. en sån akita är jag inte ute efter alls..
Dom som kör mkt drag med sina, har dom instagram eller liknande, alltid kul att följa såna och få se lite hur dom upplevs.
Korthårig vorsteh? Om några olika draghundar här:@Tibialis
Men ja, akita kommer jag alltid vilja ha, men har nog insett att det inte riktigt är det jag letar efter för draget, jag vill ha en smidig energisk sprinter