Jag håller med. Så som jag känner RR så tror jag de skulle passa TS. Men jag är verkligen inte proffs på RR så jag har överlåtit det till de som kan mer om rasen än mig. Jag kanske ha träffat otypiska exemplar..
Jag tror fortfarande att en dalmatiner kan funka. Och de är väl inte helt olika RR. Även dalmatiner kan ju vara väldigt krävande rent uppfostringsmässigt som unga men är man beredd på det och insatt vad rasen innebär så ser jag inga problem. Jag tänker även whippet, kanske lite svårare att ha lösa men istället lite enklare att ha o göra med. Inte så mycket vakt kanske.. Vet inte om det framkommer någonstans i tråden om hunden får vara lös på öppna ytor eller inhägnade?
Grupp 2 har massa stora ”sällskapshundar”. Alla är kanske inte superfriska, men det framkommer inte heller att hälsan är prio ett. Raserna finns ju ändå, och de kan ju kanske passa TS utmärkt. Hur är det annars med typ Airdaleterrier (stavningen är nog fel..)? Lite tuffare hundar kanske, men de flesta lever som sällskapshundar idag och avlas åt det hållet. Och ja, spetsar finns ju om man gillar dom
Bara brainstormar..