raser som har lätta för att få lång man

confetti

Trådstartare
:confused: är det någon speciell ras som ha extra lätt för att få lång man?
kollar med avund på alla frieser som alla verkar ha man ner till knäna :rofl: kan tex en haflinger :angel: få lika lång man?
ännu bara sex år och har kanske 40 cm :smirk:

Det har väl att göra med kvalitén på manen. Och vad hästen gör med den (skrubbar sig)

Mitt halvblod har så tjock man att hon förmodligen skulle kunna ha den ner till knäna, det får vi se när hon blir gammal och jag kan låta den växa :)

malu

jag vet iaf en haflinger som hade jättelång man, men dom klippte den tyvärr :smirk:

Mina 2 basjkirer har lååång man! Den ena har tjock man och den andra har tunnare.Alla basjkrer har inte lång man.

/ sandra

Min 3-åring som är blandras mellan friser/nordsvensk och morgan har redan 30 cm man....jag tror att den kan bli lång. Min franska travare har ca 30 cm oxå men hon är 11 år. Försöker få den att växa... :) Det verkar som om kallblod i allmänhet får längre man...

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 782
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar