Det är inte att mina saknar arbetslust, Alvin var suverän som yngre, lättlärd, lyhörd och samarbetsvillig. Folk jag träffar nu flera år efter att han tränade och tävlade kommer ihåg honom och pratar om honom och hur otrolig han var. Han vill fortfarande vara med när jag tränar med Milou.@Lillefrun som jag skrev i den andra tråden tycker jag att du ska välja bort bruksraserna och BC, och istället titta på någon annan, lättsammare ras. Det finns många raser med mer arbetslust än CCD som inte är bruksraser.
Milou har mer arbetslust än många hundar jag träffat i vardagen, på kurser och tävlingar. Han har så mycket energi, glädje, driv och vilja. Det är inte det som är problemet, jag vill ha en hund som inte tvekar att lägga sig ner för att gräset är blött, inte blir blir helt miserabel och svår/nästan omöjlig att träna och tävla med om det regnar massor. En lite mer orädd hund för nya saker, modigare. En tåligare hund helt enkelt.
Annars är jag ju nöjd med mina kineser, det är inte mycket jag ser som problem med dom men jag tror ändå jag vill prova något nytt, med ännu mer driv. Tålighet.