KopparbergsEmme; För det första, jag har inte sagt något om att vi valt att titta på denna ras för att den "finns i närheten" (för det gör den inte!) Dessutom har jag inte sagt något om att vi "inte orkar leta annat" för vi letar, hela tiden, varje dag, flera timmar om dagen. Har pratat med och mailat MASSOR av olika hunduppfödare, men nu har vi valt att åka och titta på dessa valpar.
Nej de har du inte, men å andrasidan hade ni haft många hundar innan så jag tyckte mest det var märkligt att ni skulle ha en blandis... Sen kan jag personligen tycka de är dumt att lägga ner mycket energi på att hitta en blandis, när man egentligen inte har en aning om vad den blir, med renras har man iaf ett hum. Dessutom verkade ni ju veta vad ni ville ha den till, vilket för mig hade vart en anledning till att kolla på renrasigt..
Jag har inget alls emot blandraser och skulle 100gånger hellre välja en blandras med gott psyke istället för en sönderavlad "renrasig"..
Då kan ni ju inte ha letat så himla noga om ni får en sönderavlad...
Hur som helst, det jag bad om var information om dessa raser samt information om liknande korsningar, inte era åsikter om hurvida det är en bra ras för oss eller inte..
Det vet jag inte om jag påpekat? Jag har sagt vad jag tycker och hur jag upplever raserna. Sedan sa jag att man kanske skulle tänka om ifall man skulle ha den till agility, de var absolut inte illa menat.
Jag kan tillägga att jag är fullt medveten om att BC är en mycket(!) aktiv ras som lätt blir understimulerad och då lägger till med olater, det vet nog de allra flesta hundmänniskor.
Japp! men många tänker inte på det, har sett många som är köpta som "sällskap" grattis. Har väl inte sagt att ni inte fattar det...?
Så jag är inte helt ute och cyklar, dessutom ska vi bara iväg och titta på valparna på lördag, det är inte samma sak som att vi har bestämt oss för att köpa en av dom..