Singoalla

Trådstartare
1. 3 kg frysta räkor glömdes i kylen i fredags. De skulle varit en del av kräftskiva men glömdes i stället bort ensamma hemma över helgen. Hur länge håller dessa räkor? De är tinade nu, men har alltid varit kylda.
2. Vad i hela fridens namn ska man äta? Idag blir det caesarsallad med räkor, vi tänkte även göra skagenröra och räkpasta. Fler tips? :)

Vad hungrig jag blev nu! :d :D Bra tips!

Är det någon som vågar gissa sig på hur länge de håller? Eftersom de var frysta och las i kyl så skulle jag gissa på att det säkerligen tog något dygn för dem att tina. Så nu har de alltså varit tinade i kylen i två dygn. Vågar man äta dem typ fram till på onsdag?

Vad hungrig jag blev nu! :d:D Bra tips!

Är det någon som vågar gissa sig på hur länge de håller? Eftersom de var frysta och las i kyl så skulle jag gissa på att det säkerligen tog något dygn för dem att tina. Så nu har de alltså varit tinade i kylen i två dygn. Vågar man äta dem typ fram till på onsdag?

Räkor luktar tydligt när de blir dåliga, så luktar de bara friskt skaldjur hade jag absolut ätit dem tom onsdag när de tinats på det sätt du skriver. Men luktar de minsta annorlunda, ät ej.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 682
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 559
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 749
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 582
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka