Råkar du ut för "experter"?

Sv: Råkar du ut för "experter"?

När jag hör sånt så skänker jag en tanke till alla hundar som har blivit orättvist behandlade och påpucklade bara för att det står att dom är av en viss ras i pappret :(

Det där är så intressant. Jag fick faktiskt frågan i helgen, när jag halvt om halvt beklagade mig över min lilla jaktmaskin just för att hon alltid är på gång oavsett vad vi möter, om det var för att hon var så dominant... Dominant??? "ja, eftersom hon är såndär lite galen" Tänkte först ge en lång förklaring, men nöjde mig med att säga att hon inte är dominant, hon har bara lite trimmad motor...:p

Usch ... stackars alla rottisar och andra som fatt massor med stryk bara for att de ar en viss ras.
Jag hor ofta hur envisa rottisar ar och faktum ar att jag har markt det .... om jag forsokt tvinga Mandy till nagot. Lar jag henne med positiva metoder forsoker hon sla knut pa sig sjalv i sin iver att gjora vad jag ber henne om.

Ja jisses, att försöka tvinga en rottistik till något, nä då är det nog lättare att övertala ett trafikljus... Smicker och mutor är det som gäller (som med alla andra kvinnor, säger sambon!).

Min svärfar har aldrig haft hund i hela sitt liv men ändå ska han alltid ge mig tips på hur hundarna ska fostras(jag har alltid haft hund) nu senast tyckte han att vi absolut skulle använda elkoppel...:mad:

Ja jisses, att försöka tvinga en rottistik till något, nä då är det nog lättare att övertala ett trafikljus... Smicker och mutor är det som gäller (som med alla andra kvinnor, säger sambon!).

HAHAHAHAHAHA, vilken underbar liknelse!

ROFLOL ... Jag sprayade just morgonkaffet over datorn:rofl:

Det är märkligt, för det är alltid dom som har noll koll på sina egna som är rädd att mina ska äta upp deras. Alltid... paret med sina helrabiata yorkies, tantan med strävtaxen osv osv.

Nu har vi mött en kvinna med tre BCs som har väldigt bra koll på sina, hon bryr sig inte att mina är lösa och stannade tom och pratade en bra stund sist vi sågs :)

Jo men de tänker väl att risken är större för att en stor lös hund flyger på deras små hundar om de små beter sig provocerande. Och det är väl helt logiskt tänkt. Jag tycker inte heller att det är så konstigt att folk blir nervösa när det kommer lösa hundar för på det går ju 99 olydiga lösa hundar på 1 lydig lös hund.

Själv försöker jag bara strunta fullständigt i vad främmande hundägare säger så länge de ser till att deras hundar inte kommer fram till mina, genom lydnad eller koppel. Tröttast blir jag av idioter som inte kan hantera ett flexi men jag försöker hantera det genom att ta ut så pass mkt avstånd att deras hundar inte kommer fram ändå även om de släpper ut 8 m lina.

Hahaha:D

Kl

Jag har nog aldrig råkat ut för någon extrem expert, men såg och hörde en tjej på klubben som gick fram till en ny kille som hade köpt en schäfervalp som var 16 v. Killens schäfer började att gny, varpå tjejen omedelbart kommer med kommentaren: Ett tips, bara så du vet, ryck till i kopplet så valpen ramlar omkull varje gång den gnyr/skäller. Killen, som var på klubben för första gången försvann som en avlöning.

Den kommentaren som jag tagit åt mig mest av är:

Åh jag beundrar dig verkligen som har en rottis, varpå jag lyser upp och säger tack! Nej jag menar inte så, alltså jag får damp bara jag står och ser er träna så segt som det går. Nu förstår jag verkligen varför rottis kallas för gammal Volvo och schäfern för Ferrari. Jag grät på vägen hem i bilen.

Den kommentaren som jag tagit åt mig mest av är:

Åh jag beundrar dig verkligen som har en rottis, varpå jag lyser upp och säger tack! Nej jag menar inte så, alltså jag får damp bara jag står och ser er träna så segt som det går. Nu förstår jag verkligen varför rottis kallas för gammal Volvo och schäfern för Ferrari. Jag grät på vägen hem i bilen.

Tss, möjligvis en xc90 turbodiesel då. Snabb, snygg, användbar både i lera och på asfalt.

Jo men de tänker väl att risken är större för att en stor lös hund flyger på deras små hundar om de små beter sig provocerande. Och det är väl helt logiskt tänkt. Jag tycker inte heller att det är så konstigt att folk blir nervösa när det kommer lösa hundar för på det går ju 99 olydiga lösa hundar på 1 lydig lös hund.

Jag kan hålla med dig i sak, men jag tror inte att dom tänker så "långt". Jag tror snarare det är en gåta för dom att någon öht kan ha pli på sin hund på det viset som jag (och flera i min omgivning) har. "Alla" säger alltid att man inte kan lita på någon hund, för förr eller senare så kan den också hitta på ofog. Det är min gissning när man snackar med folk, iaf här nere.

En annan sak är att folk inte kan läsa hund och förutse vad som kommer att hända för fem öre här omkring. Jag ser på 30 m håll vad hundar vi möter kommer att göra, något som "sällskapsfolket" inte gör på 3 meter.

Tröttast blir jag av idioter som inte kan hantera ett flexi men jag försöker hantera det genom att ta ut så pass mkt avstånd att deras hundar inte kommer fram ändå även om de släpper ut 8 m lina.

Det påminner mig om en kvinna jag mötte för några veckor sedan. Hon hade flexi på två små hundar. En shit zuhmix och en bichon frise. Frisen var i kort koppel när hon kom emot oss, skällde och stökade. När hon var i jämnhöjd så släppte hon ut knappen så att den kom fram till mallen som jag lätt fick med mig därifrån. Hade den nafsat honom så hade jag krossat den under foten :mad:

Så fruktansvärt onödig sak att säga O_o

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 525
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo har, som rubriken antyder, köpt en valp för två dagar sen och har sen tidigare en vuxen Rhodesian Ridgeback...
2 3
Svar
46
· Visningar
11 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka