Men oavsett så får det ju inte bli så att en hund hugger så fort en tant med rullator går förbi den för fort. Det är ju inte en sund hund. Snabba och mycket jakt osv absolut, det har jag inte sagt något om men dom får bara inte hugga allt som går förbi, man måste låta hunden få utlopp för sina behov på andra ställen. Då förhoppningsvis hugger den inte allt den ser i förbifarten.
Att dom hugger allt dom ser och att man får räkna med det ser jag inte står någonstans i rasbeskrivningar. Då antar jag iallafall plus om jag ska gå på dom som jag träffat att dom får utlopp för sina egenskaper på ett kontrollerat sätt och därför inte stressar så fruktansvärt i vardagen dygnet runt. Att det är därför också dom inte passar dom som inte låter hundarna få utlopp för sina egenskaper på ett kontrollerat sätt.
Som sagt, jag är inte emot denna rasen alls, jag tycker dom är väldigt häftiga men jag har bara bra erfarenheter av dom. Och i vardagen har dom hundarna iallafall inte försökt hugga allt som rör sig eller upplevts som farliga på något sätt. Men dom har också fått utlopp för egenskaperna dom har och jag antar att det har med saken att göra.