Sv: Rädsla för hundras?
Jag har nog inga specifika raser, taxar, de flesta jag har träffat har varit naffisga, små små hundar tycker jag verkar gläffsiga, och har mött många som har gjort utfall.
Du skulle träffa våra taxar då, inte ett dugg nafsiga och Bella måste vara den gladaste och folkkäraste tax nånsin

Har dock också träffat allmänt ouppfostrade taxar, inte kul...
*kl*
Ouppfostrade, stirriga, morrande hundar (ev. med raggen rest) som drar i kopplet mot en tycker jag är obehagligt. Spelar ingen roll vilken ras.
T.ex. vår granne har en gråhund som ständigt sitter ute och vrålskäller på ALLT! Löv, folk som går förbi (vägen är ca 20-30 meter från hundgården, vi bor lite ute på landet), bilar osv osv. Den är säkert över 7 år men skäller lika mycket varje gång man går förbi, och det är varje dag. Om dom är ute och går med den så drar den nästan omkull dom, och när man möter dom så drar den mot en och "flåsväser" (den får ingen luft för att den drar så jävligt) med stirrande blick, och man känner riktigt att om hunden kommer lös så flyger den på antingen mig eller min hund, men inte ens då gör ägarna nåt utan bara hänger där bakåtlutad i kopplet och glor. Ååh, jag blir så förbannad på såna som dom.. Det är alltså riktigt obehagligt att möta hunden... Och så har dom dessutom köpt en valp som dom satt ut i hundgården med den andra hunden, och som såklart stressas upp och skäller lika mycket som den vuxna nu, och den drar lika mycket i kopplet, bara inte mot en.. Än.
Alltså, jag skyller inte på hunden, absulut inte, jag tycker att ägarna inte ska ha hund för dom klarar det inte, och det är bara deras fel att hunden blivit som den blivit. Jag tycker otroligt synd om hunden att den kommit till såna ägare... Det är ju inget fel på hunden så.
Men som sagt, inga raser direkt..
Oj vad långt det blev