Råd för i sommar

fryckan

Trådstartare
I sommar kommer jag bo hemma hos min pappa där en vuxen golden retriever finns. Max kommer såklart vara där också, men problembilden utgörs av detta: Jag kommer jobba mån-tors. Oftast kommer pappa jobba samtidigt så den vuxna vovven är hos med min farmor då. Vi har en stor gård men han stannar på den så han kan ligga ute i flera timmar utan att sticka nånstans. Max kommer knappast göra det (jag ska såklart träna honom, men jag kommer dit och dan efter kommer jag börja jobba så det kommer ju ta ett tag innan han lär sig). Huset ligger alldeles bredvid en väg och tillråga på allt har våra grannar en massa hundar (och nu också valpar) så för Max kommer det säkert vara lockande att fara dit. En av deras hundar brukar också besöka oss men Oliver, den vuxna hunden bryr sig inte om det. Jag tror däremot Max skulle följa efter. Lösningen jag hade tänkt var att antingen sätta upp en löplina eller bygga en hage Max kan vara i nån timme per dag samtidigt som Oliver är ute och jag jobbar. Tror ni att detta funkar? Han kommer såklart få vara lös den tiden jag eller pappa är hemma och kan ha bättre uppsikt över honom.

Sv: Råd för i sommar

Rastgård, löplina får du inte ha honom i, att lämna honom ensam på en gård utan staket skulle jag aldrig göra.

Sv: Råd för i sommar

han kommer inte vara ensam, min farbror har en verkstad intill vårt hus och min farmor finns ju där, men jag tänkte mest så han kan vara ute lite under dagarna jag är på jobbet. Han blir ju rastad självklart, men min farmor orkar inte gå ut på promenader. Men tack för svaret!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 122
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
390
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka