Quarterhorse, typer!

Sv: Quarterhorse, typer!

Jag hade ingen quarter när tråden skapades, men nu har jag haft en sedan två månader tillbaka!

Gators Cyberdream, 1 år
e. Gators Dirty Larry
u. Bueno Sonny Deelight
ue. Nijomi Sonny Reb

Allroundstammad (pappa pleasure/hunter, mamma reining), men exteriörmässigt åt pleasure/hunter-hållet. Hon kommer dock förmodligen inte bli så stor, ca 155 cm.

Min tant är av kosse/fartblod...

I tävlingskondis (ursäkta att det är gammal bild)

MyPictures0014.jpg

Nytagen av sprickfärdig tant... :angel:

IMG_5259.jpg

*kl*

Hoppas någon vill svara mig.
Om man som jag är intresserad av western riding, versatile horse och reining (ev lite hunter hack) vilken quartertyp bör jag titta efter då? Allround, pleasure eller reining?

*kl*

Hoppas någon vill svara mig.
Om man som jag är intresserad av western riding, versatile horse och reining (ev lite hunter hack) vilken quartertyp bör jag titta efter då? Allround, pleasure eller reining?

Jag skulle leta upp en reiner med god extriör o mkt bra gångarter..
En bra reiner slår sig även i de klasser du räknade upp...
Även en allround avlad häst lämpar sig här..kan dock bli hård konkurans om vill konkurera mot reiningavlade quarters i reining klasserna...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 531
Senast: Åsa A
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 431
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden