Sv: Pudel?

vilka fina vovvar!

här är hon när vi åkte hem med henne
DSC00187.jpg

igår kväll
DSC00195.jpg

idag
DSC00198.jpg

hahahahaha! :D så himla gullig. och den sista bilden är ju bedårande.

här är lite bättre på henne från idag i skogen, får nog ta och sätta om toffsarna imorgon så man ser henne bättre. hur brukar ni göra med just toffsar förresten? känns som att det sliter att ha i för länge, kändes som det när jag tog ut dem på öronen..?

DSC_0263111.jpg

DSC_0324111.jpg

DSC_0309111.jpg

angående att spara till man.. jag har inte bestämt mig, får göra det när jag bestämt för att behålla henne. om jag känner för att ställa ut henne så får vi spara till det, jag får studera en hel del angående pälsvården då :p men till hösten vintern(nästa löp) ska hon i alla fall få killbesök..

Vet inte hur du tog bort snoddarna...men man ska klippa upp dem, inte dra bort dem! Drar du bort snoddarna så sliter du megamycket på pälsen. Snoddar klipper man upp. :)

En bild på tikvalpen i kullen:

29046648.jpg

Jag hade tänkt spara henne, men hon blir troligtvis bara toy och det är för litet för min smak, så jag sålde henne.

Jag har en toypudel kille på 1,5 år som är silver. Vi köpte han i torsdags så han är fortfarande ny :)
Jag har ännu inte ngn större uppfattning om rasen mer än att han är söt och en riktig "svans" efter mig ^^
Min pojkväns mamma har även två dvärgpudlar och även hennes syster har två toy som oxå är otroligt söta och glada.
Min är dock lite resserverad ännu .

Jag hade toffs på min hund i fem år och jag märkte inte att det blev slitet förutom lite framme vid ögonen men det var för att han springer och drar sitt huvud längst folks ben och soffan :D. Han är som en katt som stryker sig=). Klippte bort toffsen för ca fem månader sedan då han inte ska ställas längre och han blev expert på att dra av den.

Vet inte hur du tog bort snoddarna...men man ska klippa upp dem, inte dra bort dem! Drar du bort snoddarna så sliter du megamycket på pälsen. Snoddar klipper man upp. :)

ok! :) drog bort gjorde jag inte, utan tog av de försiktigt.. men då ska jag klippa från och med nu! har köpt ett paket snoddar. hennes lugg faller fram så snabbt så jag får sätta om den främsta toffsen ett par gånger i veckan känns det som..

Jag hade toffs på min hund i fem år och jag märkte inte att det blev slitet förutom lite framme vid ögonen men det var för att han springer och drar sitt huvud längst folks ben och soffan :D. Han är som en katt som stryker sig=). Klippte bort toffsen för ca fem månader sedan då han inte ska ställas längre och han blev expert på att dra av den.

haha okey. han verkar oerhört rolig din kille :D

idag har damen fått träffa en 10månaders pudelkompis och dom lekte en del. har märkt att hon är lite reserverad, eller blyg av sig i vissa situationer men det kanske lättar upp. hon är riktigt kräsen. godis finns det INGET hon tycker om, endast tuggben och grisöron men det är ju lite svårt att använda i arbete kanske.. och maten känns det som hon knappt rör, lite frustrerande när hon behöver gå på sig. men det problemet har hon visst haft ett tag..

Kräsen? Jotack, det känns igen. Hans Pudliga Höghet har sina bestämda åsikter om mat. Valpfodret var blä, men "storebrors" (vår isländska fårhund) torrfoder var OK. Men det var så stora bitar att han bara orkade tugga två eller tre stulna bitar. Sen bytte han tänder och fick svårare att tugga så vi blötte upp maten. Blä, sa HPH. Men människor är smartare än pudlar. Vi var i husvagnen då, så vi satte hans skål på bordet i förtältet, drog fram en stol så det blev lättklättrat och gick in i vagnen...

HPH blev äldre och skulle äta pudelmat med bitar i lagom storlek. Hade vi tänkt. HPH ville ha storebrors mat. Storebror åt glatt upp pudelmaten. Vi ville inte riskera en lockig islänning;) så vi gav upp. Båda fick äta samma mat.

Det gick bra ett tag, sen var det stopp igen. Jo, jag vet, ingen hund svälter ihjäl frivilligt, men en hund som väger 3.8 kg har inte så mycket att ta av ionnan folk tror han blir vanvårdad. Då kom jag på att blöta upp maten med hett vatten så den luktar gott (för hundar!).

Så nu äter han. För det mesta.

Alla sorters godis går bra däremot. Klart att stinkiga torkade inälvor är bäst, men allt går. Enda problemet där är att han inte tycker han ska behöva jobba för godiset, i alla fall inte genom att göra det jag ber om. Mycket bättre att svassa runt på bakbenen! Tycker han.

min Dam är då nästan tom för fin för att leka med leksaker.. hur är era? hon fattar inte vad hon ska göra om man slänger iväg dem :D och enda gången hon leker gör hon det med sig själv :p

HPH är inte heller mycket för leksaker. Nu har han ju en jätterolig kampleksak i "storebror", inget går upp mot att hänga i hans svans och dra allt vad man orkar.:devil: Katterna är också kul att dra i svansen, men han har respekt för klorna, lyckligvis.

Annars är favoritleken att knycka smutsiga underkläder och strumpor och gömma på olika ställen.:devil:

Nu är ej min renrasig och hans päls är mer vågig men så här ser han ut ( ska spara ut på benen och lite längre svans )

portrtt.jpg

Så här såg han ut när han kom till oss:

helkropp.jpg

Bilresan hem :crazy:

Melvinbilresan015.jpg

Första rakningen, 10ans skär över hela kroppen...

krlek.jpg

vilken fin kille!

-kl-
vägde henne igår. 3.5 kg ca.. hon äter bättre nu i alla fall så förhoppningsvis går hon upp snart.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka