Sv: Pudel?

*kl*
Sveper in med bilder på dom nya (eum..) stallpudlarna:
Max (stor)
27528281.jpg

Kalle (mellan, tror jag)
28141939.jpg

Det är en av fördelarna med pudel, man kan få en ny hund i ett nafs. Fram med trimmer och sax, så...:laugh:

Det är inte mina vovvar men dom klipps ner helt med jämna mellanrum:)
yennork: Ja men eller hur:laugh:

Angående klippningen så brukar jag ta samma skär som på nosen. På sommaren får alla hundar vara kortklippta och på vintern så klipper jag bara tassar + nos =)
Stallpudlar helt enkelt ;)

Här kommer en bild på Allan ( Dvärg )

Här är kalle med vinterpäls

Stolt som en pudel? ;)
ursäkta alla bilder

Angående klippningen så brukar jag ta samma skär som på nosen. På sommaren får alla hundar vara kortklippta och på vintern så klipper jag bara tassar + nos =)
Stallpudlar helt enkelt ;)

Stolt som en pudel? ;)
ursäkta alla bilder

VA är den bara klippt på nos och tassar? ;)
Härlig bild

Håller på och klipper ner min kille nu som är E: storpudel/eng cocker U: dvärgpudel/Nakenhund och WOW han ser ut som en 50 cm hög storpudel ju :love: Hursomhelst. Shit vad rädd om benen han är! Klipper du med sax runt tårna eller hur gör man på själva tassdelen? Han blir helkort överallt utom mössa och öron där det är ca 1-1,5 cm päls max och svansen som kanske har 3 cm längd? och hur får man det snyggt runt svansroten med övergången. Hur klipper man runt snoppen. Håller så huden stramar? Ska få hjälp med det sista av syrran nu han är inte så vacker nu med ojämna ben kvar och råkade klippa mothårs på ena låret lite så där är det nästan ner till huden. Men jaja om 1 -2 veckor kommer den lilla längsskillnaden inte märkas. Han är lite "ynklig" nu och verkar känna sig lite naken :cool: Han har nog aldrig klippts så här kort i sitt liv innan.

Nos och tassar rakas med maskin. Även svansroten. En del rakar hela hunden med maskin.

Inte jag i alla fall!

Hans Pudliga Höghet har varit tagen av värmen, men inte värre än att han stilat upp sig för alla som gått förbi husvagnen. En stadig ström av "Oh vad söööt" och "vilken fin färg". HPH njuter, den lille divan.

:) Låter som min hund han blir så mallig av alla kommentarer och suger åt sig dem haha;). Divig som en pudel;)

*kl*
Sveper in med bilder på dom nya (eum..) stallpudlarna:
Max (stor)
27528281.jpg

Kalle (mellan, tror jag)
28141939.jpg

Så nu har vår vovve en frissa likt den vita pudeln. Nu är han ej renrasig pudel utan 62,5 % ( 25 % eng. cocker och resten nakenhund ) men ändock så övervägande att alla tror han är en ung storpudel och pälsen är ju pudelns.

Det är kul med pälsvård MEN det är ju små kliande hår överallt t om innanför tröjan på BHn *klikli* finns det ngn hjälp, förkläde kanske :angel: Jag brukar duscha av Melvin efteråt eftersom han torkar på 3 röda, tyckte han kliade sig så sist efteråt.

Men hur sjutton vänjer man hunden vid ansikte och tassklippning. Ja vet tålamod.....men ja reultatet hade kunnat bli bättre om han var still därför tryter mitt tålamod:devil: Jag klipper inte allt på en gång för bådas skull men phu och pust vad jag känner för att bara låta hans päls växa ut och sedan låta ngn annan ta skiten :angel:

krlek.jpg

-kl-

puttar upp tråden lite!
vilka fina hundar ni har allihopa! :love:

jag ska inte säga för mkt, men som det verkar så kommer jag få en foderhund! en dvärgpudel.
var hundvakt åt hennes mamma nu i dagarna och blev bara helt KÄR.
jag alltid tänkt att vadå, pudlar; kan man ha sånt? :angel:

men fy så underbara varelser!
ska tillägga också att det blir min första egna hund sas..
nu ska vi bara se till att träffa henne och se om det känns bra!

jag alltid tänkt att vadå, pudlar; kan man ha sånt?

:rofl: Ungefär så tänkte jag också...spinkiga hoppiga bjäbbiga varelser med päls som ska klippas och borstas och badas och...

Jotack. Nu är jag pudelägare och pudelfantast. Jag undrar fortfarande hur det gick till!

:rofl: Ungefär så tänkte jag också...spinkiga hoppiga bjäbbiga varelser med päls som ska klippas och borstas och badas och...

Jotack. Nu är jag pudelägare och pudelfantast. Jag undrar fortfarande hur det gick till!

precis! haha. tycker dock fortfarande att de ser lite.. ja.. i sina utställningsfrisyrer.
men ack vilka trevliga hundar!

tycker tråden kan komma igång lite med nya bilder och så där.
jag tar gärna emot lite information om vad Ni tycker att man ska tänka på när man skaffar pudel.
har redan läst väldigt mycket.

I förrgår fick vår hund sin andra helkroppsrakning i sitt liv. Dock inte 1,6 mm över hela den här gången utan 9 mm och bara ngn mm på nosen. Nu är han verkligen som en sammetsmatta :love: Och svansen har vuxit ut lite =)

Men jag hatar dessa gräsfrön med krok som fastnar överallt :devil:

så mysigt! :D

nu har hon kommit hem hit, ligger i skrivande stund precis brevid mig. Hightop's What U See Is What U Get är hennes namn, och hon kallas Siri. 2 år gammal. brun! en otroligt mysig hund som jag ser fram emot att lära känna.

bild ska jag försöka fixa fram! :)

kl

några bilder som jag kan bjussa på, valpar ;)
IMG_2841.jpg

IMG_2847.jpg

IMG_2840.jpg

Kan återkomma med fler när jag kommit på vart på datorn och vilken dator jag lagt dom ;)

Och iaf nästan alla valparna är pudlar ;)

Inte mina pudelvalpar men en kompis, önskar jag kunde tagit en till valp, men det får vänta till hennes nästa kull om jag lyckas övertala sambon :angel:

P1030034.jpg

här var dom riktigt små också!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka