Sv: Pudel?

Oh jag bara älskar den frisyren på de senaste bilderna=) Vad fin hon är. Får ju inte visa så fina bilder på hund i toffs för då blir jag bara mer ängerfull att jag klippt av min hunds;)

Har ingen, men vill ha! :D Om jag skulle få en skulle jag vilja ha en grå storpudel :) Tkr de är så mysiga, verkar alltid glada :P

Kan er apudlar simma? Måste bara visa denna goa videon på Japps simteknik. Som ni ser så är han inte så bra på att simma. Försöker lära honom det just nu men flytvästen var glömd hemma. Den kommer på nästa gång.

http://s296.photobucket.com/albums/mm171/jappisen/?action=view&current=MOV01009.flv

DSC01003.jpg

Japp i sin nya mössa, toffsen har rykt. Lite lockig dock efter badandet
DSC00996.jpg

:rofl: Alla sätt är bra utom de tråkiga!

Hans Pudliga Höghet går inte i vatten och det är jag tacksam för; hans päls är som en disktrasa, formligen suger åt sig vatten. På kursen vi precis gått testade vi vattenapportering men HPH stod över. Vi provade dra dummyn på marken, men den var totalt ointressant. Vadå gammal vattenapportör?

Däremot är han suverän som sängvärmare, och det var ju ett "jobb" för knähundar förr i tiden. Det sägs att de drog till sig all ohyra i sängen dessutom så ägaren slapp, men det har jag inte provat. Det finns gränser. :grin:

*kl*

Om min dvärgpudelfröken kan simma eller inte vet jag inte, men hon går gärna i vatten och pölar. Dvs har inget emot att blöta ner sig.

Idag är hon på dag 52 och i em ska jag till veterinären för den andra herpessprutan och då passar vi på att kolla hur många foster hon bär på. Hon är rejält bred över ryggen och dito rund om magen och väger nu 6,5 kg mot normala 5,0 kg (vägde henne imorse). Svarta dvärgpudelvappisar väntas inom kort. :love:

Enligt veterinären i eftermiddags ska jag räkna dagarna efter den sista parningen, eftersom Zally inte hade ägglossning förrän efter den första parningen, så idag är det dag 49.

Veterinären räknade flera gånger och sa sen att hon fick det till 5 eller kanske t.o.m. 6 valpar på röntgenbilden. Så nu vet vi vad vi har att vänta om ett litet tag... :love:

Grattis vad spännande. Skriv gärna och berätta hur dte går =)

Grattis vad spännande. Skriv gärna och berätta hur dte går =)

Tack! Det är nästan overkligt att hon ska få så många i sin första kull. Speciellt som vissa menade på att hon inte skulle gå att få dräktig, typ var infertil, i och med att det inte blev något i höstas. Men nu vet jag ju varför det blev som det blev! Håll gärna tummarna för att allt går bra och att alla valparna lever och är friska. :) De såg i alla fall ut att vara lika stora på röntgenbilden, så jag hoppas hoppas att alla är ok. Nu i helgen, eller senast på måndag, ska jag raka och bada så att hon är i ordning inför den stora händelsen.

Förstår att det känns roligt. Spännande och jag lovar att hålla tummarna=)

KL
Har någon av er haft borrelia på er hund?

Inte på pudeln men på den Isländska Fårhunden. Han har haft både borrelia och erlichias...hans tjocka päls är rena fästingparadiset. Har gått igenom det mesta som finns av motmedel, inget fungerar riktigt bra.

Han fick borrelia först, vi märkte bara att han var lite hängig, inget att ta på. Tog ändå till vet, hon tog blodprov och jodå, borrelia. Samma sak nästa år - erlichias. Antibiotikabehandling båda gångerna. I våras började han bli hängig igen men efter en 20-dagars AB-kur är han pigg igen.

Så lyckligt slutade det inte för min svägerskas lovande unghund. Han fick inte sin e. diagnosticerad i tid vilket ledde till kraftig epilepsi och han fick avlivas.:cry:

usch vad hemskt. Min hund har en knuta som ska undersökas på måndag. Jag hoppas det bara är talgkörteln och inget fästingbett. Håll tummarna

Tummar hålles!

Hade inte detta med svägerskans hund hänt hade vi inte krävt borreliaprov när islänningen var hängig! Samma med en kompis hund, den var lite hängig, inget direkt att ta på, men blodprov togs och jodå, borrelia.

Så sprid det bland dina hundbekanta, kosta på jycken ett borreliaprov när den inte är sig lik. Inte billigt, men svägerskans hund är inte den enda som fått diagnosen för sent.:(

Min hund är hur pigg som hellst och är sig själv förutom sin knuta. Var hos veterinären idag och hon sa att det absolut ser ut som en talgkörtel som blivit inflammerad och spruckit. En del av knutan är kvar och imorgon klockan 8 ska jag lämna in honom för operation:(. Jag har alltid varit nervös för att söva min hund men hoppas att det ska gå bra.

Jag frågade veterinären om borrelia men hon sa direkt att min hund inte alls har några symtom på detta och bettet såg inet ut som det. Men vi bestämde att om de under operationen ser att knutan ser det minsta konstig ut ( om de inte är säkra på att det är talgkörteln) så ska den skickas iväg på prov för att utesluta något annat.

Så håll tummarna för min lilla kille imorgon, blir jobbigt att lämna ifrån mig honom under dagen utan att veta vad som händer. Hade varit skönt att få vara med men det går så klart inte hehe

Har aldrig haft borrelia eller annan fästingburen sjukdom på mina hundar, men har hört talas om andra.

Hur gick det med operationen? Är allt ok med Japp? Håller tummarna att allt gick bra och att han blir frisk snabbt igen. :)

Usch jag tycker pudlar är så otroligt fula!!
Dock älskar jag en väldigt mycket :)

Min svärmors hund Rambo tar jag hand om varje dag (då jag bor här för tillfället) tränar honom på lydnad o.s.v.

Så här ser han ut!
26339814.jpg

26339813.jpg

26339811.jpg

Han är inte speciellt vacker men han blir det genom hans otroliga personlighet!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31