Sv: Pudel?

Underbar bild. Jag förmodar att du får sitta bakpå medan hunden styr. Det blir lätt så med pudlar, har jag upptäckt.:D

Underbar bild. Jag förmodar att du får sitta bakpå medan hunden styr. Det blir lätt så med pudlar, har jag upptäckt.:D

Haha ja pudlar är ibland FÖR smarta på gott och ont =) Nej hunden får hålla sig på marken när hojen är igång =) Är inte min hoj utan det är en bekants.

Härliga bilder!

Hans Pudliga Höghet (röd dvärg) och jag går en kurs just nu där vi varvar prova på-agility, grundlydnad och grundspår. En gång hade vi klicker-introduktion där vi klickade varandra, för att se vad det gick ut på. Vi var jätteduktiga allihop!:D
Sist provade vi vattenapportering. Vi och vi, HPH går inte i vatten (tack och lov, hans päls suger vatten som en disktrasa) och var fullständigt ointresserad av dummyn som drogs framför honom. Han måste ha missat att pudlar var vattenapportörer en gång i tiden.;)

I morgon ska vi i alla fall spåra och det tycker han är kul. Hemma försöker jag lära honom hoppa genom en ring, pudlar ska ju föreställa typiska cirkushundar. Enormt korkat, tycker HPH, varför inte ge godis direkt, utan en massa fjant?

Låter roligt. Jag har lärt min hund att hoppa igenom armarna när jag formar dem som en ring. Han älskar att hoppa och det var lätt att lära honom det.

HPH kan ställa sig på bakbenen på kommando och vi har börjat med att snurra runt när han står. Hopp genom ring är under inträning (än så länge är det "gående genom ring":D ) och sen har jag planer på att lära honom vinka och buga på kommando. Samt träna vidare på sitt-ligg-stå i olika kombinationer, det ser häftigt ut när de gör det snabbt och säkert.

Mesta träningen gör jag med klicker.

HPH kan ställa sig på bakbenen på kommando och vi har börjat med att snurra runt när han står. Hopp genom ring är under inträning (än så länge är det "gående genom ring":D ) och sen har jag planer på att lära honom vinka och buga på kommando. Samt träna vidare på sitt-ligg-stå i olika kombinationer, det ser häftigt ut när de gör det snabbt och säkert.

Mesta träningen gör jag med klicker.

Vinka och buga kan min. Även sitt, ligg, stå i kombination med fart( fjärrdirrigering) De lär sig snabbt och bevisar gång på gång hur smarta de är =)

Vanligaste frågorna vi får när folk hör/ser att vi har dvärgpudel:

*Bits han?
*Kan han göra konster?
*Klipper du honom själv?

Svar:
*Nej!
*Njae...
*Ja, det syns väl?

:D

Haha jo det stämmer nog. barn brukar fråga om han kan göra konster.

Annars får jag oftas frågan var jag klipper honom.

Sen kommentarer som, vad snäll och lugn han är för att vara en pudel.

HUM hur är en pudel, farlig? haha nej det är mycket i uppfostran

Knapplån.
Bild681.jpg

Snygg frissa. Jag har också haft funderingar på att klippa min hund i den frissyren fast med toffs på huvudet och behålla de långa öronen. Men det har inte blivit av och vet inte om det blir av. Lite feg för sådan förändring.

Jag älskar hans nya frilla! Så lättskött och skön att ha på sommaren. Go for it Jappisen, han kommer bli urläcker :-9 tycker dom kommer fram mycket bättre!

Det tycker jag med men jag lyssnar för mycket på vad andr ai min omgivning tycker. De säger direkt när man har pudel att du har väl inet sådana fula bollar på gumpen och rakad. jag kan tänka mig kommentarer jag kommer få av folk som inte är pudelmänniskor. Men jag älskar den. Däremot tänkte jag lite på hur det blir i solen. Bränner dem sig inte. Min hund är ju ganska ljus i huden, rosa aktig.

Äh det är sånt man inte ska bry sig om ;)
Gubbarna på jobbet tycker han ser förfärlig ut och tycker jag ska skaffa mammelucker för att dom tror han fryser :D

Jag får erkänna att jag tyckte de olika pudelfrisyrerna såg rätt fåniga ut innan jag blev pudelägare. :o När vi bestämde att Hans Pudliga Höghet skulle flytta hem till oss tänkte jag ha honom nerklippt - men han hade valplejon när han kom och var så söt och tuff i den så självklart skulle han fortsätta vara friserad!

Kan tillägga att numera sitter jag och kollar pudelfrisyrer på nätet och tycker de är heltuffa!;)

Kan bara intyga. Jag har alltid själv föredragit baby lejon, eller lejonman. Jag gillar när hunden har lite fluff och en söt toffs på huvudet. Toffsen ger huvudet ett sött uttryck. Men idag efter snart 5 år rök min hunds toffs och nu har han en mössa som går i ett med manen. Jag har fortfarande inte vant mig vid utseendet och det tog verkligen emot att klippa av toffsen men det var för vovvens skull.

Så löjlig man är med dessa frisyrer haha. ;)

Maja - från kortkort till amerikansk lejon!

18juni08.jpg

Här började vi spara päls, i juni 2008.

CIMG4767.jpg

Augusti 2008

DSC_3176.jpg

September 2008

IMG_0175.jpg

November 2008

IMG_0678.jpg

December 2008 var vi till frisören och klippte till frisyren.

IMG_0849.jpg

I mars 2009 såg hon ut såhär.

uppstlld.jpg

Det här är den senaste bilden, tagen i april 2009. Skulle behöva åka till frisören och forma till frisyren lite men ekonomin sätter stopp för tillfället.
Det fattas fortfarande lite päls på huvudet, öronen och i nacken också men vi sparar på.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur