Sv: Pudel?

Måste bara passa på att slänga in bilden som far min mejlade mig för någon dag sedan på en trött Pelleplutt som tagit siesta i soffhörnet :love:

Vad roligt. STORT GRATTIS till Lp. Hur gammal är din hund? Vad fick du för poäng på tävlingen ?

Hon är 1,5år. Fick dåliga poäng dock. 162,5.
Hon hade uppe armbågarna en stund på platsen så där fick hon en femma (så kan det gå om man tävlar utomhus med en pudel i norrland i mars :p) Sen så satt hon kvar på inkallningen på mitt första kommando så där fick vi bara en 7a och en 0a på apporten. Resten var 9,5 eller 10. :)

Grattis!

Jag hade aldrig fått Hans Pudliga Höghet att ligga utomhus så här års, och vi bor i Skåne.:p När vi gick kurs i januari-februari kunde jag bara lägga honom i början, sen frös han så det fick bli sittande och stående i stället..och vi var i ridhus.

HPH är en slagen hjälte just nu. Vi har varit hos hans uppfödare och fått honom klippt. Jag klipper ju själv, men det är bra att få hjälp av någon mer van en och annan gång. Jag hade tagit för lite på kinderna och för mycket under hakan, annars fick jag beröm.:banana:

Dessutom fick han leka med sin mamma och två halvsystrar. Toppen, flickor! tänkte HPH och flörtade allt vad han kunde.

Vart i skåne bor du om man får fråga?
ja att få en pudel att ligga i alla väder är svårt. De flesta är ju så fina i kanten och det är till att kämpa att få dem att ligga på blött eller snöigt underlag. Jag var nervös då det en tävling ösregnade och det var riktigt blött. Hunden låg dock kvar på platsen och fick en 10. han gav nog upp då han redan var helt genomblöt haha

Vad härlig bild. Min hund kör siestan i sängen bland mjukisdjuren. var är hunden? ;)

DSC00596.jpg

*kl*

Vilka mysiga bilder! :love:

Nu löper min tik igen och det är alldeles strax dags för omparning. :)

*kl*

Vilka mysiga bilder! :love:

Nu löper min tik igen och det är alldeles strax dags för omparning. :)

Vad trevligt och spännande. Samma fina hane som sist? Håller tummarna att det blir några valpar denna gången =)

Var nere och parade igår och ska dit på fredag igen. Håll gärna tummarna för små dvärgpudelvappisar runt den 4/6. :)

Blir det vappsingar förvänar vi oss bilder.

Kom på att jag inte sagt att de bilder som lagts in på era olika lurvisar är jättefina. Jag hoppas komma på hur man gör för att få in bilder :devil:så jag kan visa min lille röding. Om jag lyckas få bilder som duger att visa för andra än dern trängre familjekretsen, han är ju aldrig stilla! Om jag inte säger till på skarpen, och då får jag ett kort på en mycket sur hund.:D

Måste bara få dela med mig av lite trevliga resultat! De senaste veckorna har min hund fått tre mycket trevliga resultat;
*Patella UA
*HD A
*CERT i Danmark :D

Kan nog inte bli mycket bättre just nu ;)

Vi har pudel :D Fullkomligt älskar rasen!
Först är lilla Elvis, svart mellanpudel och hans son Hubert, aprikos storpudel ^^

Blir det vappsingar förvänar vi oss bilder.

Självklart. :) Det har gått tre veckor nu och de senaste dagarna har lilla fröken tappat aptiten rejält. Förhoppningsvis dräktighetsillamående, embryona inplanteras i livmodern runt den här tiden, så jag hoppas!

Självklart. :) Det har gått tre veckor nu och de senaste dagarna har lilla fröken tappat aptiten rejält. Förhoppningsvis dräktighetsillamående, embryona inplanteras i livmodern runt den här tiden, så jag hoppas!

Låter lovande, håller tummarna

Får passa på att sätta in en nytagen bild på min tuffing på hojen=)
DSC00750.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31