Sv: Pudel?

Tadaaaa!! Här är min lilla nya :love:
Tindras Silver Qadi
25638102.jpg

fler bilder finns på länken

skriver mer sen, är ruskigt trött nu :p

Ja eller hur. var annat år vill jag ha en bebbe. Men det går ju inte.
Föreslår att det inte få visas några gulliga valpbilder här. Vill bara höra om piraia tänder och pisspöla och annat elände.

De är ju för söta. Jag älskar ju taxar mer än mkt annat, men har fått för mig att jag behöver en storpudel till min flock. Får se hur mannen ställer sig till detta, kommer troligen behöva 1 års övertalningstid. men brukar få ssom jag vill

ja, du kan ju tänka dig hur man blev när 7 sånna där drullade runt på golvet och snuttade på fingrarna :love:
uppfödaren hade 2 vuxna, mamman och mormorn, och hanhundsägaren var där med pappan (jättelugn och trevlig) och hon hade med sig 4 till, så 7 valpar och 7 stora pudlar var det i huset, helt galet mycket pudlar :D

behöver jag säga att vil inte ville åka därifrån? och att jag längtar sjuuuukt mycket till nästa helg då han kommer hit, då får man äntligen ha honom hemma :love:

ja, vi hade 2 hanvalpar att välja mellan, en skulle uppfödaren ha kvar och hon hade valt redan :)
den här var lite tunnare, lite lugnare och lite mer självständig, och så hade han "kajal" runt ögonen, liksom mörk, den andra var ju då lite vildare och ljus runt ögonen, pep mera.. så därför föll valet på denna :)

men vi vet inte vad vi ska kalla honom, Qadi låter bra när man säger det, men ka-ljudet känns som att man kommer att råka säga "kasper" och det vill jag inte råka säga när Kasper har försvunnit :/
Qadi ser lite konstigt ut i skrift, Al Qaida typ..
vi har funderat på Joker, Jazz, Pontus, Linus, Grim, Zeke, Rocky m.fl.. men det är så svårt att välja.. :p

Namnfrågan löser sig nog när pyret kommer hem, du får testa lite hur namnet käns i munnen å så ska man ju orka uprepa det en oändlig massa gånger under hela hundens livstid.

ja, problemet löser sig nog :)

det gäller bara att orka vänta tills han kommer hit :love: det är ju massor av dagar kvar till nästa helg ju :o

Det går fort tills dess ska du se. Själv ska jag ha en liten pudel valp på precis 5 månader här hemma över helgen då ägaren ska åka bort. Ska bli kul

åhh, va kul, knäpp lite busbilder och lägg ut så man får se :love: så jag stillar valphungern litegrann :D

Hik bilderna lär nog dröja, undra hur jag bar mig åt för att få in en avatar.
vill nån ha så kan jag skicka dom med mail å så lägger ni in dom här:idea:
eller så titta på underverker på pudelforum.se anvdarnamn kim där har jag en gullig avatar.men på meilen funkar det:bump:

Jaaa! äntligen har vi kommit på namnet!
vi har gått å sagt Caddie(Qadi) hela veckan för att vi inte gillat nåt annat, men jag har velat ha Elvis.. och ändå ska det till en raid genom 20'000 hingsthästnamn och ett helt världsatlasregister för att komma på Eddie :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka