Sv: Pudel?

*kl*

Har varit på ett par spontana ringträningstillfällen med en kompis, på en brukshundklubb i närheten, senast igår fm. Och då togs det minsann foton! Kompisen har lovat att mejla över bilderna när hon gått igenom dem, men det dröjer säkert någon dag med tanke på helgerna. Men när jag får dem ska jag lägga ut i alla fall en nytagen bild på min tik. :)

De valpar som finns som vi ska åka och titta på är från Tindras Silver, men sen finns det Trolldruvans Silver som föds i slutet av januari..
och just nu är det väldigt jobbigt hemma, Kasper blir bara piggare och piggare, glädjeskuttar och springer runt, travar på varje promenad, sprätter med bakbenen och ja.. det känns ju riktigt piss att ta bort honom när han mår SÅ bra.. men det kan ju vända vilken dag som helst.. pest eller kolera känns det som..

men vi ska iallafall åka upp och titta på valparna.. även fast det oftast bara gör att man vill ha dem, hela bunten säkerligen.. :love: det hjälper nog en hjärtat en del..

och det blir mycket bilder :) jag har nyss skaffat en Canon EOS 50D och silvervalpar är väldigt fotovänliga :) (förutom pudelfnattandet då)

Men halepudlana mej vilken härlig pudeltråd:banana::):bump::rofl:
trodde bara dom fans på pudelforum.se å så hittar jag så många underbara pudlisar här. Hur infoga jag en bild på min???? från min dator

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=654197
Där är en tråd om hur man gör.

Här är nya bilder på Tottepojken:
Bild057.jpg

Bild6046.jpg

Ska spara ut pälsen lite nu, och luggen så han kan ha tofsar igen :)

Helt omöjligt att få in en bild på peggy, men hon är ju på min avatar.
har hittat en bra pudeltråd på pudelforum.se när jag letade pälsvårdstips
Det är verkligen inte lätt att få till en snygg frisyr, men många av bilderna
här är dom ju så fina. Kan ni ge lite tips?:banana:

*kl*

Här är en bild på min nyfriserade dvärgpudeltik. Det är ingen bra uppställningsbild, men den får duga. Ska ställa henne på MyDog imorgon. :)

25452820.jpg

Så snygg hon blev. Jättefin =). Hon passade i den firisyren och vad ång hennes päls hunnit bli =)- Det kommer ny abilder på min pojke när jag kommer hem efter helgen. Ska passa på att fota lite på vår minisemester till landet med nya kameran =)

Lycka till på utställningen. Håller tummarna

Vad vill du ha för tips angående pälsen? Lyckades du hitta hur man sätter in bild här? Ser framemot att se din hund

Vad spännande, hoppas allt går bra och ni får lagom många valpisa.

Så snygg hon blev. Jättefin =). Hon passade i den firisyren och vad ång hennes päls hunnit bli =)- Det kommer ny abilder på min pojke när jag kommer hem efter helgen. Ska passa på att fota lite på vår minisemester till landet med nya kameran =)

Lycka till på utställningen. Håller tummarna

Tack! :)

Domaren ansåg att hon var välproportionerlig, välkroppad och med bra hals och överlinje och bra bakställ och väl ansatt svans. :)

Du skulle bara se hur mycket päls vi klippte bort...både här och där men framför allt runt bålen och bröstet. :D Hennes päls växer som ogräs.

Nix det funkar inte att få in en bild på sötnosen, ska be en mackompis om hjälp.

ahh shit va det pirrar i magen nu, på lördag! om 61 timmar exakt, ska vi sätta oss i bilen och åka upp till s-vall och titta på VALPAR! :banana: och så har vi sån tur att just på lördag så kommer valparnas pappa ner från lule och hälsar på de små också :) 10 puddingar komer man att träffa på en och samma gång, varav 7 småttingar :love:

bilder kommer, det kan ni vara säkra på :p

Här kommer några bilder från vår "mini" semester ute på landet =) Har inte fått kläm på kameran än och inte lärt mig alla inställningar så bilderna blev inte i så bra kvalite =(.

DSC00221-1.jpg

DSC00215.jpg

DSC00233-1.jpg

DSC00070.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Om du först lägger in dina bilder på photobucket.com så går det lätt att föra in dem här därefter

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka