Sv: Pudel?

Ni med pudlar:

Hur sköter ni pälsen? Vilka redskap använder ni?

Har ju en storpudel boende hos mig några veckor och undrar lite.

Har också en pudel.
En dvärg, vit som heter Baloo.
Han skulle blivit toy men växte för mycket. Han är 6 år och jättebortskämd.
Han är lite av hela familjens hund.

Skulle gärna själv vilja ha en svart storpudel som behåller färgen.
Men min pojkvän är mer inne på dobberman som jag verkligen inte vill ha.
Hjälp mig att övertyga honom snälla!

jupp jupp, han har redan blivt kallad än det ena än det andra, och han har tagit upp all min tid :crazy: jag har hunnit jobba, pussa på valp, lära valp, mata valp, rasta valp, fota valp etc etc så jag har inte hunnit gå igenom alla bilder och publicerat några förren idag.. så nu ska ni allt få se..

Första stegen hemma i Gävle, mamma Ila till vänster och Farbror Kasper till höger..
26027292.jpg

Finklädd va?
26027305.jpg

Första koppelpromenaden, hjälp!
26027306.jpg

det är lite skillnad på fotarbetet på valp och pensionär..
26027299.jpg

Pussa mig!
26027307.jpg

Min polare försöker jobba..
26027302.jpg

Albumet

Nämennnnn Hallepudlan mej, jisses vilken sötnos.
Förstå att Du har fullt upp, säj till när piraian går Dig på nerverna, så kan jag ta över:laugh::banana:

Ohhh så söt man kan vara. Så underbart sött ansikte han har :love:. Fina bilder. Så fin hans mamma är.

Här kommer lite bilder från vår semester uppåt i landet. Hunden var överlycklig över all snö som vi tyvärr inte har så ofta här nere där vi bor.

Inte så lätt att ta sig fram i djup snö ;)
DSC00520-1.jpg

DSC00524.jpg

Gissa vad man fick göra när man kom in hehe
DSC00529.jpg

Ute på isen och leker
DSC00365.jpg

Efter en lång lekrunda i snön.
DSC00459.jpg

Pudel har aldrig stått på min Drömhundslista, däremot på makens. Vi diskuterade det en del när vi pratade om en kompis till islänningen, och jag var helt emot. Inte en sån där spinkig pälsvårdskrävande sak!

En av makens dåvarande jobbarkompisar har en mindre dvärgpudel-uppfödning och i våras hade hon två osålda fyramånaders valpar kvar. Jag fick se en bild...Hans Pudliga Höghet flyttade hem till oss ett par veckor senare och jag är pudelfrälst.

Nu är HPH dryga året och vi har gått unghunds- och fortsättningskurs. Det ska bli fler kurser, eventuellt lydnadstävling men vi får se. Fixa och klippa pudelpäls är kul, och HPH har snart större garderob än matte.

Hm...det måste vara klimakteriet.

yennork

Senast ändrad:

Vad kul att det blev en pudel för er. Jag är säker på att ni aldrig ångrat er? Det gickinte att se din bild. Vad kul med fler som vill tävla lydnad med sina pudlar. Jag tävlar i lydnad med min och går en lydnadskurs som vi tränar i hela året.

Om det blir lydnadstävling eller inte beror på om jag hittar tränings- och tävlingskompisar, det är inte roligt att harva själv. Jag har tävlat lydnad förr, med schäfer, och hade tänkt göra det med islänningen men det blev inte av, just pga brist på sådana kompisar.

Jag får prova mer och se om jag kan posta bilder på HPH. Han är röd, kan jag tala om i alla fall.:laugh:

Vart i Skåne bor du? Vi är ett gäng som brukar träna lydnad i Malmö tillsammans

Hoppar in med en bild på min fd mellanpudel Pelle , en underbar vovve!

Ska ha ny mellanpudel men det är nog ett år bort tyvär, men den som väntar på något gott!

Jo jag vet, har möjlighet nu på så sätt att sambon kan ta med ev vovve på jobbet = ingen ensam tid
Men jag vill ha bättre ekonomi först, skulle funka nu men händer något med häst eller ev vovve blir det knaper vilket inte känns rätt, så det blir till att spara och försöka hitta jobb :)

Det låter helt rätt. Jag tycker du gör rätt i att ha ekonomin säker innan man skaffar hund. Har man oturen och får en sjuk hund så går pengarna fort. Jag ser själv bara så mycket jag lägger ut i pengaväg på min hund med alla veterinärbesök och återkoller. Men de är ju värda vart enda öre. Men många tänker tyvärr inte på att det kan kosta en del att ha hund.

Nej, jag får hänga här inne och dregla över era sålänge !

Sen är jag ju så knepig att jag vet vad jag vill ha, en mellanpudel och ingen valp om jag får önska, dmom har aldrig tilltalat mig, sen finns det ju för och nackdelar med både valpar och äldre hundar men hittar man rätt hund är det inget problem (pelle var te x en omplacering, likadant cairn terriern jag hadde innan)
Men hittar man rätt valp behöver ju inte det vara något hinder heller, men om jag får önska blir det helst en äldre hund mellan 1-8 år :)

Senast ändrad:

Igår var det dags för lydnadstävling igen och vi tog vårt Lp1! Fick bland annat en 10a på linförigheten :) Världens bästa lilla pudel har jag. :love:

Vad roligt. STORT GRATTIS till Lp. Hur gammal är din hund? Vad fick du för poäng på tävlingen ?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka