Sv: Pudel?

PRECIS håller med. Jag klipper min själv och har för tillfället i en babylejon liknande klippning fast lite längre för tillfället. Det varierar från gång till gång. Men jag älskar när de har längre päls än den vanliga nerklippta lamm

Ja det är ju större chans att få en frisk hund än en sjuk nästan ;) haha. Sen brukar pudel överlag vara en frisk ras :)

Lite bilder ska jag väl allt kunna bjuda på.

Årets första snö.
kforstasnon08.jpg

Korvapportering hehe
keyakorv.jpg

ksitt.jpg

Vad stor din hund har blivit =) Vackrare och vackrare:love: Vart har alla med pudlar på buke tagit vägen?

Oj vad roligt med en pudeltråd, min undebara vita dvärg är det goaste man kan tänka sig, även jag har släpat mina stora hundar genom livet och pudel är en bjäbbig tanthund, Vilket feltänk.(men nu är jag tant:))
nu har ju pudlar fått ett eget pudelforum.se
Vi med småpudlar i stockholm kanske kan träffas på gärdet och gå promenader min älskar sin egen ras mest, :banana::bump:

Välkommer till pudeltråden, vad roligt med fler som har pudlar. Har du inga bilder på din hund? Vilken kennel är hon eller han ifrån?

Ja tänk så många som har fel uppfattning om pudeln. Det är ju en helt underbar ras.

Vi är kvar! Ska ladda upp lite nya bilder här ikväll kanske!

Har fått reda på att Totte nästan är döv, det var dock ganska väntat, men ändå skönt att få det bekräftat av en vet. Han hör dock höga frekvenser, men det känns ändå lite tungt :(

Jag kan slänga in lite bilder på en storpudeltik som jag är hundvakt åt i 1 månad!

En pigg och glad tjej på 4 år!
24051327.jpg

24962923.jpg

24962750.jpg

24962931.jpg

I söndags debuterade vi tillslut (eller ja tillslut och tillslut hon är ju faktiskt bara 14 månader) i lydnad! Grymt kul var det (och riktigt bra gick det med!)

Platsliggning: 10p

Tandvisning: 9p Drar sig undan något

Linförighet: 9,5p Följsam, fin kontakt, sent sättande

Läggande: 9,5p Dk axel

Inkallande: 10p

Ställande: 0p Dk, lägger sig

Apportering: 10p

Hopp: 9,5p Dk

Helhet: 10p Jättetrevligt ekipage med fint samarbete

Totalt: 165p 1:a pris

Hur som helst så slutade vi på en 5e placering (av 16) och efter prisutdelningen kom domaren fram och pratade lite med mig. Hon hade under vårt fria följ suttit och hållit i 10:an och så gärna velat ge oss den men så satt sig Keya inte direkt vid en halt så tyvärr blev det ju “bara” 9,5poäng. När hon fick höra hur ung Keya var och att det var vår första tävling var hennes kommentar “Ni kommer att bli stjärnor!” Hur kul är inte det att höra från en domare va?

WOW vad roligt . STORT grattis till jättefina poäng :banana:. Vad roligt med fler som tävlar i lydnad med sina pudlar =). Hon är ju jätteduktig för sin ålder. Man minns alltid sin första tävling då det är något speciellt med den.

Den första tävlingen vi tävlade var den som gick allra bäst. Fick också beröm av dommaren efter och hörde även honom prata med andra i fika rummet om den lilla pudeln :) Man blir så glad av sånt.

Siktar ni på LP eller ska ni upp i tvåan direkt?

Ser framemot era bilder =). Vad tråkigt att höra att han blivit döv. Hur gammal är han?

Hur som helst så slutade vi på en 5e placering (av 16) och efter prisutdelningen kom domaren fram och pratade lite med mig. Hon hade under vårt fria följ suttit och hållit i 10:an och så gärna velat ge oss den men så satt sig Keya inte direkt vid en halt så tyvärr blev det ju “bara” 9,5poäng. När hon fick höra hur ung Keya var och att det var vår första tävling var hennes kommentar “Ni kommer att bli stjärnor!” Hur kul är inte det att höra från en domare va?

Gratulerar till en finfin debut! :)

Min dvärgpudel ska debutera imorgon, måndag. Då blir det debut på hennes första lydnadspass på brukshundklubben. :D

Vart har alla med pudlar på buke tagit vägen?

Jag har lite dåligt med tid just nu, jag och sambon gifter oss (med varandra haha) lördagen den 13/12 och jag är snart halvvägs igenom graviditeten och har haft en del besvär med smärtsamma sammandragningar. Tyvärr räcker det att jag borstar igenom pälsen för att få så ont att jag knappt kan andas. :(

*knapplån*

så kul att se att tråden lever och med fina pudelbilder.. jag är i en tuff sits nu :( min pudelkille börjar får för mycket krämpor.. :( han har diskbråk, konstaterat sedan ett år tillbaka ungefär, det blev sämre i somras och vet ville ta bort, men vi provade med kortison och det hjälpte, men det har varit några småsvackor, tills förra veckan, en rejäl svacka, :( ryggen håller i sig men han har blivit trött, vill inte gå pr promenad med någon annan än mig, fler små knoppar har dykt upp på huden, med storsta sannolikhet hudcancer, och när han bajsade så hade det kommit en liten bloddiarreblandad dropper efter normalt bajs.. ändrade matsedeln till kokt kött och han blev bättre i magen.. men nästa svacka, då orkar vi inte se honom vara så trött.. :cry:
jag bråkar med mig själv hela tiden, hjärtat säger att jag älskar honom, hjärnan säger att han kanske lider.. men nästa gång är sista.. även fast han mår bra nu sedan 3 dagar tillbaka.. :(

nästa steg är ju att ha en ny pudel, även fast det skär i själen att planera ny hund.. men vi vill ju ha en silver mellankille, frågan är bara tiden.. för en vecka sedan föddes 3 hanvalpar 20 mil norrut, i slutet av januari föds en kull 20 mil söderut.. kullen norrut har en ganska ljus pappa, mamman har jag inte sett bild på.. kullen söderut har vacker grafitfärg på både mamman och pappan, men där kan man ju inte vara säker på att det blir en hanvalp..

vad ska jag göra? det är jobbigt att bolla med sig själv..

Tack så jättemycket! ja hehe 165p är ju inte direkt så mycket men om vi hade fixat ställandet så.. ;)

Det blir att satsa på LP, så hinner vi träna för nästa klass under tiden (och jobba på mattes nerver ;))

nästa steg är ju att ha en ny pudel, även fast det skär i själen att planera ny hund.. men vi vill ju ha en silver mellankille, frågan är bara tiden.. för en vecka sedan föddes 3 hanvalpar 20 mil norrut, i slutet av januari föds en kull 20 mil söderut.. kullen norrut har en ganska ljus pappa, mamman har jag inte sett bild på.. kullen söderut har vacker grafitfärg på både mamman och pappan, men där kan man ju inte vara säker på att det blir en hanvalp..

vad ska jag göra? det är jobbigt att bolla med sig själv..

Jag skulle välja valp ur den kullen som har de trevligaste föräldrarna, inte de med bäst färg. Vad är ditt mål med hunden, ska ni ställa ut? Tävla lydnad, agility eller dylikt? Har någon av föräldrarna någon arbetsmerit så skulle jag nog välja valp från den kullen. Bästa vore ju om du åkte och träffade både tikarna och valde helt enkelt utifrån den du gillade bäst!

Ja, lynnet är ju viktigast, och att hunden är lugn, jag är varken mycket för att tävla eller ställa men hunden ska ju klara av lydnad bra..

problemet är mest två extremt motsträviga föräldrar som vill ha ny hund men "inte så tätt inpå", jo tack jag vet hur det gick till när vi skaffade Kasper.. ringde valphänvisare på måndag FM, måndag kl 16 stack vi hemifrån och kom hem kl 02 på natten med en valp..
så den här gången vill jag ha en plan att gå efter..

jag ska diskutera med päronen, åker jag och hälsar på tikarna så kommer dom ju knappast att sitta hemma misstänker jag..

tack för svaret, jag blir så insnöad ibland, hade inte tänkt på att åka å hälsa på tikarna faktiskt.. men nu verkar det ganska självklart :o

sen så vet jag inte hur det blir med Kasper som vi har nu.. han har max travat 3-4 steg i sträck de senaste 3 månaderna.. men idag, av alla dagar så travade han hela 10 meter på raken :love:
inte för att han bara skrittar hela tiden annars men han har valt passgång mellan skritten och galoppen istället för traven..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!