Sv: Pudel?

ja, det var första gången jag tvingade polaren att verkligen fota mig och hunden, men polaren behöver mer träning i porträttfoto, det är ju en hel vetenskap att fotografera :) .. förhoppningsvis blir det fler fotosessioner med mig och vovven, han är ju friskear nu och blir kvar ett tag till.. :)

jag ska raka ner min:D hur länge tar det ungeför för pälsen att växa ut? den är ca 6-7 cm nu,visst växer pälsen 1,5-2 cm i månan?

"Lite" nya bilder kan jag bidra med!

kputst.jpg

viltsparaug.jpg

traning4.jpg

nbhk1.jpg

nbhk3.jpg

Det är väldigt olika. Min hunds päls växer fort. Sen vet jag pudlar vars päls inte alls växer lika fort. Men man kan i snitt räkna mellan 1-2 cm i månaden.

Hur gammal är hon nu? Går det bra på utställningarna för er? Tränar du något annat med henne?

Hon är drygt 11 månader. Har ju bara ställt på två officiella ännu (vi går ut starkt med pudelnationalen och World dog show) hon var ju då så ung att hon just och pass fick vara med (9mån) men fick fina kritiker och 1or så jag är jättenöjd :)

Ja gud ja, utställning är inte direkt högst upp på vår prio-lista ;) Vi tränar lydnad, satsar på start i ettan tidigt till våren, börjat med lite grunder för agility samt viltspårar en del. Hoppas kunna tävla i alla dessa grenar om ett år eller två. :)

Vad kul med fler pudlar på lydnadstävlingarna =). Min är nästan alltid den enda dvärgpudeln på tävlingarna i lydnaden. Agility är vanligare med pudlar.

Ohh en BRUN storpudel:love: vad vacker, jag som ÄLSKAR bruna. Helt klart den vackraste tycker jag. Är det din egen hund eller?

Nej :p Men jag ska för hoppningsvis inom en inte alltför avlägsen framtid :) Har inte bestämt mig för om det ska bli till våren eller nästa vår/sommar. Det är praktiskt att ha pluggat klart samtidigt som man är mer fri när man pluggar och jag vill ha en hund till NU!

Har alltid velat ha en pudel, och det passar ju bra när jag är allergisk mot de flesta andra raser.

Jag ska ha en stor. Färgen får bli den det blir ;) En grön kanske jag skulle tacka nej till dock :angel: Har inte ens bestämt mig för kennel ännu.

Jag är också sugen på en brun storpudel. Men det får bli längre fram.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?

Hund, Katt, Andra Djur