Sv: Pudel?

Haha nej menade inte att du skulle lite på "självutnämnda" experter, men uppfödare och utställare med åratal av erfarenhet brukar ju ha kunnat snappa upp ett och annat om vad det är som skiljer en riktigt snygg hund från de som bara är ja "hyffsade" ;)
Jo det är väl så, har man inte någon form av lejon så ska man nog ha en j*kligt snygg hund för att ha en chans alls. :)
Du får ta kort sen när hon är tillsnyggad inför utställningen och lägga ut :)

Inte mycket mer än att jag ovetandes råkade snubbla över uppfödaren till min hunds mamma (på vår första inoff utställning) och denne la direkt märke till min hund, utan att veta om "släktskapet" själv, och tog kontakt med mig pga min snygga hund. :D

Ids man inte snodda så funkar påsklämma bra i luggen :D haha
Bild690.jpg

Bild688.jpg

Bild689.jpg

Bild687.jpg

Bild680.jpg

Bild684.jpg

Hrm, bildbomb ;)

Hittade denna bild då jag tittade igenom mina bilder. Detta är från när jag hämtade hunden från klippning inför en utställning för något år sedan. Frissören som klippte honom då hade tottat hans öron och toffsen. Brukar ni totta hela huvudet och nacken ni som ställer ut? Det är inte riktigt min smak med så många gummiband och de flesta av gummibanden åkte av efter bilden tagits :laugh:

P1010106.jpg

Några fler bilder från utställning för något år sen då min kille hade längre päls

P10106333333.jpg

P1010420.jpg

Här träffade min hund sin halvbror ( de har samma pappa) för försra gången. Direkt ställde de sig och kramades hehe
DSC02742.jpg

En liten fråga bara till er som är kunnigare än mig på utställning. Min hund fick BIR valp rosett på valputställning. Gälls inte det då det var valpklass? Satt och tittade igenom hans gamla papper med bedömningar

Vilka fina bilder! Hur hög är din dvärghane förresten? Hans päls var jättefin under utställningskarriären....något för min lilla fröken att ha som målbild. :angel:

En liten fråga bara till er som är kunnigare än mig på utställning. Min hund fick BIR valp rosett på valputställning. Gälls inte det då det var valpklass? Satt och tittade igenom hans gamla papper med bedömningar

Nej, den gälls inte som officiell merit. Men han har ju fått den! Någon tyckte uppenbarligen att han var lovande som valp. :)

Han är 34 cm så han är en stor dvärg. Ja jag älskade den frissyren men det var mycket jobb i tovperioden ;)

Jag gillar pudlar och speciellt den större varianten rent mentalt, men pälsvården gör att jag avstår. Jag vill inte ha fjollfrisyr på hunden och vägrar använda någon form av kläder plus att hundbad bara sker på sommaren i någon sjö. Borsta pälsen vill jag göra max två gånger om året.

Men det borde väl gå att ta klippmaskinen och raka ned hela hunden också.

Jag brukar totta ganska långt bak i nacken när jag väl tottar. Öronen har jag inte börjat med ännu, men det är nog dags snart då dom börjar bli ganska långa.

Men det borde väl gå att ta klippmaskinen och raka ned hela hunden också.

Det är det många som gör, så du hade inte varit ensam om en nerklippt pudel. Speciellt storpudlarna verkar många hålla nerklippta, i alla fall de som hellre gör annat än ställer ut.

Man måste ju inte ha hund för utseendets skull, ifall man gillar rasens inre egenskaper. :)

Puttar upp tråden då jag sett att det komit någon ny här som har pudel. Ingen som har fina sommarbilder på era vovvar?

Sommar bild på Ixi,
12juli128.jpg

Full fart i skogen
14juli085.jpg

Nu har hon blivit 4 månader:laugh:, Hoon tappar tänder så hon har en glugg på typ 1,5 cm på under käken hehe

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21