Sv: Pudel?

Sööööt!!! :love: :love:

Påminner lite om min, fast min är inte klippt på det sättet :)

Det är sådär, han får några fästingar ändå men int ealls lika många som när jag inte har frontline på honom. Jag märker inte så stor skillnad på honom när jag badar honom. Han kan få någon mer fästing men inte mycket. Jag badar honom välldigt olika beroende på vad vi gjort men oftast ca var 3e. Ibland var annan. Testa att bada en gång och se hur det blir med effekten på frontlinen.

*puttar upp tråden*
Vore kul att se lite nya bilder på era fina pudlar.

Tog en bild på Maja idag när jag satt vid datorn, då ser hon ut såhär:
CIMG4742.jpg

Men herregud!!!!!:love: Snacka om att bli förälskad!!! Vart kommer din underbara tjej från för kennel????

Hehe visst är hon fin?! (vadå partisk?) ;)

Hon har en svensk snygging till fader och en tjeckisk mor och jag har då importerat henne från en kennel i Tjeckien. Vill du veta närmare om vem fadern eller så är kan du skicka ett PM :)

Lite fler bilder kan jag bjuda på.

piteautstallning1juni08b.jpg

ksimmar1.jpg

khuvud.jpg

Det räknas, som sagt. Det enda som inte räknas är att man inte kan bli champion som valp. Ett eller två cert måste tas efter att hunden fyllt 18 (eller är det ännu äldre?) månader. :)

Nej, detta stämmer inte. På officiella utställningar går hundarna i valpklass upp till 9 månaders ålder. Dessa Valpklasser är inofficiella. De kan som bäst få HP och tävlar endast i konkurrensen mot de andra valparna och inte i bästa hane- bästa tik konkurrens och kan alltså inte konkurrera om certet heller. Eftersom valpklasserna är inofficiella så registreras inga resultat heller. Det är först i juniorklass (9-15 mån) som resultaten börjar registreras och de kan börja tävla om certen. + Att för att bli champion måste ett cert tas efter det att hunden fyllt 24 månader.
Jappisen, det var inte i valpklass som din hund tok ett ck utan det var nog mest troligt i juniorklass då. Hoppas ni hängde med? :)

Jamen då hade jag ju rätt. Man kan inte bli champion som valp. Och minst ett cert måste tas efter en viss ålder. Jag skrev att jag inte visste om det var 18 mån och det var det tydligen inte heller, utan 24. Jag minns inte klassindelningarna utantill, måste alltid kolla i papperna. :D

Jamen då hade jag ju rätt. Man kan inte bli champion som valp. Och minst ett cert måste tas efter en viss ålder. Jag skrev att jag inte visste om det var 18 mån och det var det tydligen inte heller, utan 24. Jag minns inte klassindelningarna utantill, måste alltid kolla i papperna. :D

Nej det stämmer. Men det lät på ditt inlägg som att det egentliga hindret för att bli champion som valp var att ett cert måste tas i vuxen ålder och inte det faktum att valpklasserna är inofficiella och de har inte en möjlighet att ta ett endast cert då. :)

Det var nog den här meningen jag tänkte på Det räknas, som sagt. Det enda som inte räknas är att man inte kan bli champion som valp. Men nu hade vi fått klarhet i det med, biland blir det lite svårt att tyd över internet. Sen så kan ju pepp inte få några officiella bedömningar av sin hund innan han fyllt 9 mån precis som hon själv sa. :)

Jag satt nog och tänkte på något annat samtidigt, har lite för bråttom ibland (ofta) som sagt. Men självklart kan man inte få några godtagbara meriter på inofficiella utställningar, jag tänkte nog på juniorklassen, inte valpklassen för de minsta. Men de brukar ju vara med (ibland) på de officiella utställningarna. Jaja, det är nog bättre om man kollar upp sitt eget svar lite mer noggrannt innan man trycker på "skicka". :D

inte valpklassen för de minsta. Men de brukar ju vara med (ibland) på de officiella utställningarna.

Hehe aa ibland går det för fort. Men som jag sa så är valpklasserna även på officiella utställningarna inofficiella. Är du med? Även om du är på en stor officiell utställning så ställer du inofficiellt i valpklass tills din hund är 9 månader gammal och går i juniorklass :)

Jo jag vet! :D Jag hade tankarna på juniorklass (officiell klass) samtidigt med att jag pratade om att det brukar (ibland i alla fall) finnas med valpklasser (inoff fast inbakade i officiell utställning). Äsch, det blev så rörigt. :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka