Sv: Pudel?

Jag funderar på att anmäla henne till både SKKs (lördagen) och SPKs (söndagen) i Ronneby i augusti och förhoppningsvis få i alla fall EN godkänd bedömning. :)

Pälsen växer som ogräs! :eek: Jag har tid igen hos frissan den 7/7 och då tänker jag åka ner barnlös och suga i mig all kunskap jag mäktar.

Har skaffat en liten trimmer och lyckades raka svansen i alla fall inför utställningen i söndags. :D Nåja, fick faktiskt skriftligt på att hon var väl iordninggjord och väl presenterad *mallig*.

Jo, en etta. Mer än så vågar jag inte hoppas på, när "alla andra" kommer med fluffiga lejonmanar. :o

Okej härligt :) Haha grattis för det.
Nej, du får nog spara päls tills nästa säsong för att pröva lyckan på allvar då :)

Jag har faktiskt bestämt mig för det. Efter Ronneby ska pälsen få växa och sparas ut till en mer tävlingsbar frisyr, så får vi se vad hon går för på riktigt. :)

Jag har en 11 veckors pudelvalp här hemma:laugh::love:

Ixi

ixipbryggan.jpg

Spännande. Har du träffat nån "raskunnig" då som sagt vad de tycker om henne? Om hon har chansen att bli en riktig stjärna eller? Iof så beror det ju mycket på vad det är för folk med men ja du fattar, de som kan det där på riktigt ;)

Jappisen, det var inte i valpklass som din hund tok ett ck utan det var nog mest troligt i juniorklass då. Hoppas ni hängde med? :)
Ja jag såg fel och du har rätt att det var i juniorklass som min hund fick CK. Han fick HP i valpklass. Var ett tag sen man ställde ut så har inte koll på när han exakt tog de olika sakerna. Minne som guldfisk här ju =)

Senast ändrad av en moderator:

Hehe aa ibland går det för fort. Men som jag sa så är valpklasserna även på officiella utställningarna inofficiella. Är du med? Även om du är på en stor officiell utställning så ställer du inofficiellt i valpklass tills din hund är 9 månader gammal och går i juniorklass :)

Men hur kan det då komma sig att resultaten från valpklass skrivs in på skks resultat lista? Då måste de ju räknas? Nu pratar jag om HP och första priser.

Det gör de inte? Jag kollade upp din hund på Hunddata och de resultat som står med är från Juniorklass och Unghundsklass + era lydnadsresultat. :idea:

Spännande. Har du träffat nån "raskunnig" då som sagt vad de tycker om henne? Om hon har chansen att bli en riktig stjärna eller? Iof så beror det ju mycket på vad det är för folk med men ja du fattar, de som kan det där på riktigt ;)

Nja, riktig stjärna vet jag inte. Och jag tror inte man ska lyssna för mycket på självutnämnda "experter" heller hehe. Utställning är en bedömningssport och det är så mycket som spelar in. Tydligen även vad man själv har på sig i vissa fall. :angel: Men en pudel med "rätt" frisyr har ju större chans att bli "rättvist" bedömd som jag har förstått det. Men vem vet, hon kanske sopar banan i Ronneby med sin toilette modern. :D :rofl:

Men står där inget från valpklass? Har jag ställt ut så många gånger att i juniorklass och unghundsklass? Jag trodde resultaten blev från valp? Är det därför det inte står med att han blev BIR valp? Eller det är bara en betäckning de nämner i valpklass och sen gälls det inte. Nu blev jag osäker om det var en inoficiell eller oficiell. Vilken klass fick han CK i? Haha tänk jag frågar dig om min hunds resultat haha. Hinner inte in på skk och leta nu, ska till jobb.
Unghundsklass, vilken ålder är det? Jag trodde bara jag ställde i juniorklass. Snacka om pinsamt förvirrande med denna utställningsvärld. Jag var aldrig så jätteintresserad av det och tävlade för skojs skull så har inte ens lagt märket till vad han fått för platser och när, märks inte det ;)

Det gör de inte? Jag kollade upp din hund på Hunddata och de resultat som står med är från Juniorklass och Unghundsklass + era lydnadsresultat. :idea:

Ja jag vet att det står med lydnadsresultaten och det är de jag är mest stolt över, hans LP=)

Men står där inget från valpklass? Har jag ställt ut så många gånger att i juniorklass och unghundsklass? Jag trodde resultaten blev från valp? Är det därför det inte står med att han blev BIR valp? Eller det är bara en betäckning de nämner i valpklass och sen gälls det inte. Nu blev jag osäker om det var en inoficiell eller oficiell. Vilken klass fick han CK i? Haha tänk jag frågar dig om min hunds resultat haha. Hinner inte in på skk och leta nu, ska till jobb.
Unghundsklass, vilken ålder är det? Jag trodde bara jag ställde i juniorklass. Snacka om pinsamt förvirrande med denna utställningsvärld. Jag var aldrig så jätteintresserad av det och tävlade för skojs skull så har inte ens lagt märket till vad han fått för platser och när, märks inte det ;)

Nej, inget från valpklasserna. De räknas inte som officiella resultat, det är ju mest träning. Din hund fick sitt CK i juniorklass den 20/3 2005 i Malmö. Du har ställt honom två gånger i juniorklass och två gånger i unghundsklass.

Klassindelning och åldersgränser:
Valpklass: 4-6 och 6-9 månader
Juniorklass: 9-15 månader
Unghundklass: 15-24 månader
Öppen klass: från 15 månader
Veteran: från 7 års ålder

Aha där ser man på. Du vet mer om mina resultat än jag vet haha =) Jag trodde bara jag ställt i valpklass och juniorklass.

Det är bara att gå in på Hunddata via SKKs hemsida och söka på din hund. :) Nu visste ju jag vad han heter eftersom vi pratat privat, så det är inget hokuspokus. :D

Nja, riktig stjärna vet jag inte. Och jag tror inte man ska lyssna för mycket på självutnämnda "experter" heller hehe. Utställning är en bedömningssport och det är så mycket som spelar in. Tydligen även vad man själv har på sig i vissa fall. :angel: Men en pudel med "rätt" frisyr har ju större chans att bli "rättvist" bedömd som jag har förstått det. Men vem vet, hon kanske sopar banan i Ronneby med sin toilette modern. :D :rofl:

Haha nej menade inte att du skulle lite på "självutnämnda" experter, men uppfödare och utställare med åratal av erfarenhet brukar ju ha kunnat snappa upp ett och annat om vad det är som skiljer en riktigt snygg hund från de som bara är ja "hyffsade" ;)
Jo det är väl så, har man inte någon form av lejon så ska man nog ha en j*kligt snygg hund för att ha en chans alls. :)
Du får ta kort sen när hon är tillsnyggad inför utställningen och lägga ut :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd