Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på att anmäla henne till både SKKs (lördagen) och SPKs (söndagen) i Ronneby i augusti och förhoppningsvis få i alla fall EN godkänd bedömning.
Här är lite bilder på min älskling!
http://i104.photobucket.com/albums/m189/stormogul/Lennypiano.jpg
Jag har en 11 veckors pudelvalp här hemma
Ixi
Ja jag såg fel och du har rätt att det var i juniorklass som min hund fick CK. Han fick HP i valpklass. Var ett tag sen man ställde ut så har inte koll på när han exakt tog de olika sakerna. Minne som guldfisk här ju =)Så Jappisen, det var inte i valpklass som din hund tok ett ck utan det var nog mest troligt i juniorklass då. Hoppas ni hängde med?
Hehe aa ibland går det för fort. Men som jag sa så är valpklasserna även på officiella utställningarna inofficiella. Är du med? Även om du är på en stor officiell utställning så ställer du inofficiellt i valpklass tills din hund är 9 månader gammal och går i juniorklass
Spännande. Har du träffat nån "raskunnig" då som sagt vad de tycker om henne? Om hon har chansen att bli en riktig stjärna eller? Iof så beror det ju mycket på vad det är för folk med men ja du fattar, de som kan det där på riktigt
Det gör de inte? Jag kollade upp din hund på Hunddata och de resultat som står med är från Juniorklass och Unghundsklass + era lydnadsresultat.
Men står där inget från valpklass? Har jag ställt ut så många gånger att i juniorklass och unghundsklass? Jag trodde resultaten blev från valp? Är det därför det inte står med att han blev BIR valp? Eller det är bara en betäckning de nämner i valpklass och sen gälls det inte. Nu blev jag osäker om det var en inoficiell eller oficiell. Vilken klass fick han CK i? Haha tänk jag frågar dig om min hunds resultat haha. Hinner inte in på skk och leta nu, ska till jobb.
Unghundsklass, vilken ålder är det? Jag trodde bara jag ställde i juniorklass. Snacka om pinsamt förvirrande med denna utställningsvärld. Jag var aldrig så jätteintresserad av det och tävlade för skojs skull så har inte ens lagt märket till vad han fått för platser och när, märks inte det
Nja, riktig stjärna vet jag inte. Och jag tror inte man ska lyssna för mycket på självutnämnda "experter" heller hehe. Utställning är en bedömningssport och det är så mycket som spelar in. Tydligen även vad man själv har på sig i vissa fall. Men en pudel med "rätt" frisyr har ju större chans att bli "rättvist" bedömd som jag har förstått det. Men vem vet, hon kanske sopar banan i Ronneby med sin toilette modern.