Sv: Pudel?

Här är några nytagna bilder på min pojke.

P1011967.jpg

P1011956.jpg

Bild002.jpg

P1011947.jpg

Hur menar du att hon inte är från någon kennel? Har hon ingen uppfödare? Är hon inte renrasig med stamtavla? :confused:

Jag kanske skrev lite konstigt, men jag tycker inte hon är Från någon kennel för uppfödaren, är inte registrerad i skk. För hon tar "cocker poo" kullar, vi trodde att vi ringde på en renrasig mellanpudelvalp, Det stog i annonsen att det var mellanpudlar. Men när vi komm fram så sa hon att dom hade lite cockerspaniel i sig, Hennes mormor är blanding mellan pudel och cocker spaniel. Men det är ju lätt att säga att man inte ska ha valpen när man har Träffat valpen, men efter mycker om och men så tog vi henne ändå:laugh: då tängte jag att hon har ju så lite cocker i sig och ser ut som en pudel så Skriver jag i Pudel Tråden

Det stog i annonsen att det var mellanpudlar. Men när vi komm fram så sa hon att dom hade lite cockerspaniel i sig, Hennes mormor är blanding mellan pudel och cocker spaniel.

Tyvärr finns det sååå många sådana annonser med "uppfödare" som säger att de har en ras d de egentligen är blandning mellan två eller flera raser, alltså blandraser. Hon kallar de mellanpudel i annonsen trots att det är en blandras. Tänk så många som blir lurade på detta sätt, bla alla de som köper hundar utan stamtavla som tror att de fått renrasig hund. Dessa hundar kan ha en liten procent i sig av en annan ras då det ju inte finns registretat något bevis på vad hunden har i sig. Hummm detta lät lite invecklat men jag hoppas ni förstår vad jag menar. ...

mm jag fattar, Sen sa hon att hon hade tagit bort annonser för hon vile inte hålla på med falsk annonsföring(eller nått sånt) men det har hon gjort hela tiden ju:cool:, för hon Trodde det skulle Bli mellan pudel valpar för att pappan är 100 & och mamman är typ oxå det, men sen såg och Typ at det blev "cocker poo" valpar,Men hur hon änvrider och vänder på det och hur valparna än ser ut så har dom cocker i sig:cool:

men men jag ångrar inte att jag Tog henne såklart :D:love:

pappan är 100 & och mamman är typ oxå det, men sen såg och Typ at det blev "cocker poo" valpar,:

Men mamman är ju inet 100% om mormorn har cocker i sig. Då får ju dottern det efter mamman. Hade pappan stamtavla då? Sen kan man ju aldrig bevisa hur mycket de har i sig om inte stamtavla finns. Inga bevis för att de endast har pudel i sig då. Tråkigt att det finns sådana uppfödare tycker jag som går ut med fel information.

nä jag vet inte hur hon tängte:cool: aa det är synd att det finns såna uppfödare jag kommer inte i håg vad hon sa om pappan

Åh den här tråden har jag helt missat!

En till pudelgalning här!
har ingen egen pudel men har den stora äran att hädanefter handla åt en liten söt pudeltik på utställningar eftersom hon blir så busig när matte handlar henne.
vår första utställning blev i år och det gick superduperbra, 1a, 3a med ck, och ett cacib fick vi hem :love:

979e391a072e99c29efc1dbf745d338c_640_366.jpg

(skulle egentligen ha svarta byxor men höll på att frysa ihjäl i dom så det blev jeans)

Kommer så småningom att skaffa mig en alldeles egen pudel, men då blir det nog en mellan eller dvärg, dock fjantigt förtjust i storpudlar, men men har redan en stor vovve (flatte) o kommer få en till nästa år då jag ska spara en av hennes valpar så kommer bli för mkt med tre stora hundar så får bli en mellan eller dvärg pudel till mig om ett år eller två :D

*kl*

ok, nu blire bildbomb :crazy:

vi var ute förra onsdagen och fotade i parkhagen vid stallet, det var ju nära att vi fick ta bort lillkappun :cry: men han repade sig otroligt nog!
hela historien: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=902565

på gamla murade grillen, används inte längre mer än till prydnad..
22856698.jpg

22856699.jpg

22856700.jpg

ligg på magen i en hästhage..
22856701.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*forts*

22856702.jpg

fan han var snabb med tungan när jag tog ett snabbt andetag :p
22856703.jpg

22856704.jpg

22856705.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen till pudeltråden :laugh:. Vad söt flicka du går med. Jättevacker. Vad är hon från för kennel?

tackar tackar :)
ja visst är hon vacker :love:
Hon är från Tassmania's kennel :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• "Överlevnadsskuld" efter varsel
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur