Sv: Pudel?

Vad roligt att ni planerar att skaffa en till pudel=) Såg att du var på jakt efter mellanpudel. I vilken del av landet letar du? Finns en kennel i skåne man ska akta sig för tyyvärr.

oj oj här händer det mycket, giftemål och graviditet ;). Vad roligt och spännande. Önskar er all lycka till. Hur gick debuten idag på bk?

Här kommer två nya bilder på min vovve.

Måste bara visa denne som min lilla 5 åriga kusin kallar "lejonbilden" Jag zoomade in för att ta en fin närbild och min lilla kusin står bakom mig och säger precis skall till hunden. Efter frågar jag varför hon sa skall precis när jag skulle fota. Då fick jag svaret: " Alla bilder kan ju inte vara fina, man måste ha lite roliga också. Nu ser han ju ut som ett riktigt lejon" hehe.

P1012361.jpg

En nytagen bild

P1012431.jpg

jo, det är ju kul med ny hund, men anledningen är ju att Kasper är gammal och sjuk, han får somna in den här veckan :cry: det är blandade känslor.. man har ju vetat att det blir före jul.. men ingen exakt dag, jag vet inte om det känns hemskt eller lättande att veta vilken dag det blir.. :( jag önskar iallafall inte min värsta fiende att ha ett sjukt djur, hade jag fått önska så hade jag hellre velat att han blev akut sjuk och somnade in på en och samma dag, istället för utdraget på flera månader.. :(
han mår ju inte dåligt men jag gör det.. :(

jag bor i Gävle så Skåne är inte så aktuellt (tack ändå!), har haft tur och hittat nyfödda valpar i s-vall och ofödda i sthlm.. så det gäller att få päronen att inse att vi inte klarar oss utan hund.. alla skulle bara deppa ihop.. har alltid haft djur i familjen.. och fiskar räknas liksom inte på samma sätt som en hund.. :crazy:

jag har iallafall bestämt färg åt den nya vovven :love: vinrött.. :) Kasper har ju haft blått då han är svart, men det måste köpas nytt regntäcke och sys nytt fleecetäcke då det enda som kommer att passa den nya vovven är ju flytvästen, som var lite stor åt Kasper..

*promenaddags nu*

oj oj här händer det mycket, giftemål och graviditet ;). Vad roligt och spännande. Önskar er all lycka till. Hur gick debuten idag på bk?

Tack! :) Det gick bra igår, bortsett från att det regnade hela tiden och planen var lera. Hon är jätteduktig, men så är hon ju pudel. :love:

Vad roligt att det gick bra :laugh:. Ja det kan ju inget annat med en pudel :D

Usch vad tråkigt. Förstår din oro då jag själv har en hund som varit mycket sjuk och har en kronisk sjukdom. Har varit mycket oro under hans år och mycket ovetande.

Hur gammal är din hund? Vet inte om du skrivit det innan.

ja, det som är värst är ju att det går i vågor, nu är han riktigt pigg, vi gick över från rått kött till kokt kött i helgen och det har gjort väldigt mycket för hans mage.. han är drygt 11 år nu, har haft diagnosen diskbråck i 2-2½ år ungefär.. men det var först nu i somras då han vrickade till sig som han blev sämre..

men det är inte mycket tid kvar, efterosm att han mår så bra just nu så tar vi inte bort honom denna vecka.. men vi har bestämt oss för att han får somna i nästa svacka.. :cry:

fast då blir det ju krångel med nya valpen, mamma vägrar totalt att åka å träffa någon tik, varken med valpar eller dräktig sålänge Kasper är kvar, han kommer ju känns lukten direkt när vi kommer hem och bli deppad.. lite moment 22.. krångligt..

ursäkta om jag yrar, det är både hjärtat och hjärnan som letar sig ut till tangentbordet..

Tråkigt att din hund är dålig beastie :(
Förstår att du vill ha en ny direkt efteråt, det ville jag också när jag tog bort min gammel. Jag stod inte ut med saknaden och att vara utan hund.

Lägger in en bild på Majas nya frisyr. Hon var hos frissan i måndags och fick en amerikansk lejonklippning. Det fattas en del päls än men jag tyckte det blev riktigt bra.:)
IMG_0676liten.JPG

Jag har en toy pudel på 3år hon är brun. Har haft henne i 3 månader nu. Hon är parad och beräknas valpa 9-14 januari.

I famljen har vi även Mellan pudlar, mor och son. Tiken är 10år och hanen 8år. Båda ska vara silver.
http://www.JenniferOhlson.pixbox.se Kolla mappen kiwi och pudlar:)

Senast ändrad av en moderator:

Söt liten tjej. :) Vem är hon parad med? *nyfiken* Har du ställt ut henne något? Fast det har du kanske inte hunnit med på bara tre månader såklart, men hon är kanske utställd sedan tidigare? :idea:

Vad fin brun tjej. Vilken kennel är hon ifrån? Är också nyfiken på vem hon är parad med :laugh:
Jag har också en "brun" dvärgpudelkille. :laugh:

Vad tråkigt att han är dålig. Min hund klarade heller inte av rått kött. Kokt mat är nog mildare för magen om han är dålig.
Tror du han fröstår att ni luktar valp för att ni ska köpa en ny valp? Jag trorinte de tänker såmen jag had enog känt som er ändå. Förstår hur jobbigt det måste kännas, det är ju ens bästa vän.

Jag kan slänga in lite bilder på en nyfrissad pudel i morgon..
Då ska hon och min riesen till frissan!
Måste ju vara fina till Jul,och pudeln åker hem till sin matte i helgen,då har jag varit hundvakt i 5 veckor!
Så här såg hon ut när hon kom..det gör hon definitivt inne nu..5v i lera,åkrar,stall sätter sina spår..
24051323.jpg

Hon kommer från thunderwhips kennel och är parad med Thunderwhips Make Stuff. Hon har bara vart på en inofficiell utställning, då blev hon BIR och BIG 3. Till våren när valparna har flyttat är de tänkt att vi ska ställa lite mer:)

Ja, det är det som är så fruktansvärt jobbigt, att man har haft honom hemma i 11 år, varje dag, kunnat gosa och mysa med honom hela tiden, han har sina platser, sina filtar, sina mattor osv..
och det känns ju så taskigt att planera vidare för hur det ska bli efter honom :( men man gör det för att man själv ska hålla humöret uppe och för att nästa hund ska vara planerad och välkommen.. inte för att något har blivit fel med Kasper men efter mitt marsvin dött så ringde mamma valphänvisare på måndag lunch och vi åkte iväg kl 16 på eftermiddagen 20 mil och hämtade hem en precis nybakad liten valp.. så där blev det snabba beslut, men nu har vi ju tänkt att ha en silver mellan och jag har kollat runt senaste året men utan resultat, förrens nu, så nu satsar vi på den..
skulle tiden börja krypa mot valphämtning och Kasper inte fått något mer "anfall".. ja, då får han somna in ändå.. :( för det är bara en tidsfråga innan vi är tvungna för att han ska slippa lida.. då kommer det efteråt, någon månad efter att kännas bättre att han fick somna utan att behöva få ont igen..

usch va det bränner bakom ögonlocken.. :cry:

*andas djupt och tänk lyckliga tankar*

Nya valpen är 75% tingad iaf, dom kommer att få namn på Q (hoppas på Quentin), uppfödaren vill att vi hälsar på innan vi tingar valpen till 100%.. och det känns seriöst :) vi ska åka dit 9-10 jan.. tiden sniglar sig framåt..
När valpen kommer hem med oss ska han döpas till ett vardagsnamn.. troligtvis Puzznic efter mammas favoritspel på nintendo 8bit :crazy: :love: det är ju ett coolt namn iaf :) (thank GOD att hon inte vill döpa valpen till Luigi, Mario eller Kooba) :p

Vad roligt med en ny valp. Ser framemot MÅNGA bilder =) Vilken kennel är den ifrån och är det en dvärg eller mellan?

Förstår att det måste kännas jobbigt med din gamla hund. Skickar tröstkramar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!