Sv: Pudel?

Knapplån.
Nu har mami o papi skaffat en ny pudeltjej eftersom Tekla gick bort i julas.
Låt mig presentera Snårets Black Pearl (Alice) :love:
Älskar hennes ögon!
412.jpg

Alice009.jpg

Om du har sett videon med min hund så vet du att han älskar att leka, båda med sig själv och andra ;) Han har däremot blivit mindre glad för att leka med andra hundar. Han har några han älskar att leka med. Oftast om det kommer ny ahundar och försöker få igång Japp til at leka så kommer Japp fram till mig och vill leka med mig istället. Han har blivit så mammig

haha. men kul att du har en så lekglad kille i alla fall:D jag hoppas på att det släpper med tiden.

min är också vääääääääldigt mammig!

han ser ju riktigt smart ut! och va fin han var :love: tror jag har missat bilder på honom..

idag ska Siri få sig en borstning och omfrisering. hon kan ju inte gå runt med lugg i ögonen! kommer folk på besök och det kan nog vara nyttigt.

hur är det med era Kungligheter idag?

Det är bra med min kille. Han har fått en ny fotboll som han ÄLSKAR. Han "sparkar" den till sig själv med nosen och så får han upp en sådan fart att han rullar över bollen med magen.Han styr vilket håll han ska åt om han kommer för långt ifrån så "sparkar" han med sig bollen tillbaka hehe. Den är för stor för honom att ta i munnen och han verkar älska att den är så stor. Ser riktigt roligt ut, ska försöka på det på film. Halva gården stod och skrattade åt honom idag, det var riktig show.

Hur är allt med dig? Är hon lite tuffare nu eller hur går det?

haha, så kan man ju också göra med en boll! :)

det går bra med min dam.. hon har varit med mig mycket bland folk och det är bättre, men hon är fortfarande blyg. har upptäckt hur hon tycket om att busa och det kräver verkligen mattes kondition ;) har lärt henne att sitta också så det är jag jätteglad över! vi fungerar riktigt bra kemimässigt. maten äter hon bra och hon har inga problem med att vara själv. sköter sig kanon vid möte av andra hundar också.

enda är väl då att hon verkar vek i psyket, tyvärr..

vilken fin kille :love:

-kl-

igår var vi på en rätt ostörd plats nere vid havet där jag kunde släppa henne lös. hon älskar det! och det roliga är att hon verkar lyssna himla bra på mig vid inkallning. lyssnar hon inte första gången, för att hon luktar på någon kanske, så lyssnar hon absolut andra gången om jag låter lite mer. igår fick vi även ett utmärkt tillfälle att testa då det kom en människa.. i koppel är hon nyfiken och vill gärna kolla in människor och hundar. men det var bara en positiv övning och hon lyssnade super! :love:

dessutom hoppade hon med mig över en stock, stannar när jag säger till och följer mig bra. jag är riktigt sugen på att testa agility!

tänkte gå ner dit idag och fota hennes busryck!

På lördag ska jag göra MH med min dvärgtik. Skulle gjort det för ett år sedan, men då flyttade de datumet pga för få anmälda och det krockade med anlagstestet i viltspår (vilket hon klarade klockrent). :)

Jag ska i veckan bada min lilla donna för första gången! väntar mig inte att få problem då hon är van.. men ni får jättegärna beskriva för mig hur jag går tillväga (tänkte om man ska borsta ut pälsen ordentligt innan?) och vilket schampoo ni rekomenderar?

Hej alla pudeltokar!:)

Jag tänkte slänga in några små(?) frågor;

Är en pudel bra om man har häst?
Fungerar den att ha med på uteritter?
Håller deras kroppar för det?
Skiljer dom sig i mentalitet mellan storlekarna?

Jag är nog messt inne på en mellan eller kungs typ,och köp är inte aktuellt än på nått år(har valp) men tänker att det är bra att vara ute i god tid:)

Tacksam för svar!:bow:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka