Sv: Pudel?

Jag har inte bestämt något än, men visst vore det kul att komma ut på tävlingsbanorna igen! Jag tävlade lydnad i ettan och tvåan för hundra år sen med min schäfer, vi hade momenten i trean klara men hon visade tydligt att hon inte tyckte det var kul längre. Jag tror det är betydligt mer go i HPH. :D

såg bild på din blivande hund på bilddagboken. så himla söt han var! :love:

min tjej börjar få till en lejonfrilla nu. saknar "bara" 20 cm i nacken för att hon ska kunna ställas.. så som bäst till nästa sommar. men jag vet inte ens om jag vill ställa henne.. tränar hellre lydnad och så småningom agility. ska ta och fota henne till helgen så ni får se henne!

annars tycker jag att ni andra kan uppdatera med bilder, framgångar, motgångar och övriga onödiga ting ;)

Visst är han :love:
Han är ju dock nerklippt nu, vilket han inte är på bilden, men det är mindre päls att sköta om ;)
Vi vill ju ändå träna lydnad och agility (ok, jag vill, hoppas han hänger på!) och då är lång päls onödigt, däremot lär jag nog spara ut lite på öronen, huvudet och så, men någon "pudelfrill" dröjer det nog innan han får.
Dessutom är det ju så fruktansvärt mycket snö här uppe, mindre päls = mindre med sig in.

Fota din donna, ska bli kul att se ! :)

Jag fick reklam för specialfoder för pudlar häromdan: "Pudel - en bedårande symbol för det som är ljuvt och charmigt".

Bara så ni vet!:D

Påtal om foder då, vad går era på för någonting?

Vet inte vad min går på än, så man kollar ju runt om det är så att man behöver byta.

Nu är det bara snart 1 vecka kvar! :angel:

hahaha. stämmer ju! ;) börjar faktist nästan tröttna på alla som ska gulla och kommentera hur söööööööööööööööööööööt och åh så sööööööööööt hund jag har, bara när vi är ute och går.

lyxproblem? :D

snart dags! min äter eukanuba adult, för små hundar. fungerar bra, men hon äter ju inte så värst mycket och speciellt inte för tillfället, skitsvårt med hennes hull. överväger att byta till standard, något liknande det eller något färskfoder..

Jag är sugen på standart, men (det finns alltid ett men) det finns ingenstans i stan.
Det finns på foderbilen, men hur är det att beställa därifrån, någon som har erfarenhet?
Annars funderar jag på Bozita Robur, någon som har erfarenhet utav det?

Gamla pudeln gick på hills.

Jag har beställt från foderbilen och det funkar jättebra! Dock ställer de kartongen utanför dörren om man inte är hemma så jag vågar inte beställa dit jag bor nu med risk att det är borta när jag kommer hem.. Men man kanske kan avtala om att de ringer eller något, jag har inte kollat upp det eftersom det fodret finns att köpa här i min stad. Mina hundar äter också standardt och det är jag jättenöjd med, bra och prisvärt svenskt foder!:)

Tja, dom kan ju få leverera till sambons jobb annars, det är 1 km bort :angel:
Dock är trappuppgången väldigt lugn, så jag kan inte tänka mig att någon kommer sno det, dom enda som har hund här åker hiss förbi där vi bor och skulle således aldrig se säcken.
Vad kostar det att få säcken utkörd, själva säcken kostar 449:-, men vad tillkommer?

Skönt att du är nöjd med fodret, det verkar som om många är nöjd med det, och att det är svenskt uppskattas mycket!

låter ju jättesmidigt! :) jag är nog sugen på att testa henne på det, ska mejla och be om provpåse kanske.

Min hund går på specialfoder pga hans magsjukdom. Han äter Hills D/D anka.

Uppdatering från oss är väl att han äntligen blivit bra igen i sin mage efter förra skovet. Han har haft träningsförbud i två månader av veterinären så jag ser framemot att kunna börja träna snart igen. Är väl mest jag som är "rädd" för att börja träna med honom igen då jag är rädd att han ska hitta någon mat på planen och bli lika dålig som sist. Där har jag ett svårt val. Hunden älskar att åka ner till brukshundsklubben och jag känner att han behöver tränas och aktiveras mentalt. Men han lyckas ofta hittamat som ligger tappad på banan och har blivit dålig ett par gånger så jag vet inte vad som är bäst? Veterinären föreslog munkorg vidträning så att han inte hittar mat om det är så att han tycker träningen är kul vilket han gör.

Vad hade ni gjort i ett sådant läge?

Jag hade nog satt på en munkorg, låter som en bra kompromiss! Ni kan träna, men du behöver inte oroa dig över att han kan peta i sig mat.

Inte kul när det är sådär :(

Nu är vovve hemma!
Resan gick super, låg och sov hela vägen.
Han är dock tunn, inte sådär jätteintresserad utav mat, någonting som jag aldrig haft att göra med innan men lite is i magen så ska det nog lösa sig.
Han är lite blyg av sig men börjar redan bli modigare, jag och sambon är accepterade, och så även pålle då vi svängde förbi stallet på hemvägen.

Bilder kommer imorgon på den lilla sparven :)

Här kommer lite bilder på lillen, han är helt nerklippt i princip, och här har vi -4 så han går med täcke.

En charmig kille!

"Inte sådär jätteintresserad av mat" - det känner jag igen.:devil: Hans Pudliga Höghet äter bara ibland. Om inte husse köpt burkmat, förståss. Sådan med bitar i sås, de mer kompakta är totalt ointressanta.

Oftast funkar det med uppblött torrfoder, i alla fall om man handmatar med några bitar först så han kommer igång. Vadå, bortskämd?:angel:

Han åt lite blodpudding, det var ok, tagit några kulor torrfoder.
Men jag ger det lite tid, har dock tänkt byta foder på honom, han går på hills nu, vill ha honom på antingen standart eller färskfoder, har dock lite plats i frysen så det skulle vara smidigare om han ville gå på standart...

Jag har ju aldrig haft en sådan innan, gamla pudeln slänger sig ju över allt i matväg. Men men, den som lever lär!
Gäller ju bara att inte trixa runt för mycket, men det är svårt, han är duktigt tunn, du känner allting, ser ryggkotor och revben, så man vill ju att han ska äta...

så fin han var! :love:

inte intresserad av mat.. det låter precis som min också. jag har fått ge det tid, 2 mål om dagen får hon, äter hon inte så behöver hon inte. så för tillfället äter hon faktist upp hela måltiderna när hon får, med lite korta pauser! :) jag har inte mesat något, utan det är helt upp till henne å äta.. inte hållt på och bytt foder heller.

Visst är han, han har ett superfint uttryck, och han är världens snällaste, ute är det kul och han springer på, inne ligger han mest och sover, har aldrig blivit lämnad ensam innan, jag och sambon gick ner till tvättstugan, han var i vardagsrummet då vi gick, låg under bordet, när vi kom tillbaka hade han hoppat upp i soffan och satt och tittade ut mot dörröppningen, men inte ett pip. :)
Nu ska han ju vara med sambon på jobbet, men det vore ju skönt om man kunde fara och handla utan att han sitter i bilen, eller gå på bio eller något.

Nej jag har ställt undan skålen när han inte ville äta, han var inte ens intresserad, men då får det vara, den åker ner igen ikväll, så då får vi se vad som händer, om den är intressantare eller inte.

Ska bli så kul att se den han leva upp och bli vovve igen! :)
Lägga till lite hull och ut och bygga muskler :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
436
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka